Cât câştigă un angajat începător la call center? Vorbitorii de limbi nordice sau olandeză ajung la un salariu lunar de până la 1.900 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai mari salarii ca începători în industria de call center din România sunt încasate de vorbitorii de limbi nordice sau de olandeză, câştigurile medii brute fiind de 1.450-1.900 de euro pe lună, în funcţie de abilităţile solicitate pentru fiecare post, arată o analiză a furnizorului de soluţii outsourcing CGS.

De asemenea, în topul celor mai bine plătiţi angajaţi începători la call center se află şi vorbitorii de limbă germană sau portugheză, cu salarii brute de 850-1.200 de euro pe lună. 

„Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rând întrucât vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienţi pentru care furnizăm serviciile de outsourcing“, a explicat 

Vladimir Sterescu, Country Manager CGS în România.

Angajarea vorbitorilor de limba germană pune cele mai mari probleme, întrucât standardele solicitate ca şi cunoaştere a limbii vorbite sunt foarte ridicate şi trebuie să fie completate de diferite aptitudini tehnice. Cunoscătorii de poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt, de asemenea, în topul candidaţilor greu de găsit pe piaţa muncii.

Ca şi număr de angajaţi, call centerele au cel mai mare număr de posturi pentru vorbitorii de română, engleză, franceză, germană şi italiană. „Pentru proiectele pe limba română, unde nu sunt solicitate competenţe tehnice avansate, salariile din call centere se situează în jurul salariului mediu pe economie şi, conform performanţelor fiecărui angajat, veniturile cresc adesea cu 20-30%, în funcţie de bonificaţii“, a arătat Vladimir Sterescu.

În ceea ce priveşte limba engleză, media salarială se situează între 450-750 de euro brut pe lună, în funcţie de proiect, tipul de call center sau de competenţele tehnice ale angajatului.

Analiza realizată de CGS arată că, în ultimele 12 luni, veniturile variabile acordate angajaţilor din industria de call center au crescut faţă de perioada similară anterioară, în această categorie fiind incluse bonusurile de performanţă, primele, premiile şi alte stimulente non-financiare. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite