Casa Verde Fotovoltaice: Înscrierea persoanelor fizice începe vineri. Cum se face un cont

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Persoanele fizice se pot înscrie în noua sesiune a Programului "Casa Verde Fotovoltaice" începând de vineri şi până pe data de 26 iunie, la ora 00:00, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate.

Panouri fotovoltaice montate pe acoperișul unei case
Persoanele fizice se pot înscrie din 19 mai în aplicația AFM

În acelaşi timp, potrivit Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), în perioada 27 iunie, ora 10:00 - 29 iunie, ora 23:59, se vor putea înscrie în program şi unităţile de cult.

Estimările oficialilor arată că, pe baza bugetului de două miliarde de lei alocat pentru 2023, ar urma să beneficieze de sprijin financiar prin acest program aproximativ 87.500 de gospodării din întreaga ţară, în efortul de a-şi reduce costurile cu factura la energie.

Până în prezent, în cele două sesiuni de finanţare ale programului "Casa Verde Fotovoltaice", organizate de AFM, au fost aprobate 55.000 de dosare.

În cazul ediţiei din acest an, înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite şi încărcarea documentelor necesare în aplicaţia informatică.

Acestea din urmă sunt: actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie; copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu un întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.

"Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni. În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care îndeplineşte criteriile de eligibilitate. Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate", menţionează AFM.

Totodată, documentele pe care trebuie să le încarce unităţile de cult pentru a obţine finanţare sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; acesta poate fi obţinut de solicitant şi în format electronic.

Şi în cazul unităţilor de cult, se admite o singură înscriere în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicaţie nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Finanţarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiţia suportării unei contribuţii proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.

Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa până la valoarea totală a facturii se suportă de beneficiar din surse financiare proprii. 

Cum se face un cont

Înscrierile în programul Casa Verde Fotovoltaice se fac în acest an online, într-un mod asemănător înscrierilor pentru obținerea voucherelor din Programul Rabla pentru Electrocasnice.

Astfel, doritorii trebuie să acceseze link-ul pentru crearea contului AFM: https://inscrierionline.afm.ro

1. Apăsați pe "Creează cont"

pasul 1 creare cont afm png

2. Introduceți adresa de mail

pasul 2 creare cont afm png

3. Apăsați pe "Trimiteți codul de verificare"

pasul 3 creare cont afm png

4. Introduceți codul primit pe mail, după care apăsați pe "Verificați codul"

pasul 4 creare cont afm png

5. Parola trebuie sa fie formata din minim 8 caractere, aceasta sa contina minim o litera mare si 3 cifre

Vă recomandăm să salvați parola!

pasul 5 creare cont afm png

Atenție! Înscrierile nu pot începe mai devreme de data de 19 mai pentru persoane fizice, acestora fiindu-le arondate câte trei zile lucrătoare în funcție de zona de domiciliu, după cum urmează:

inscrieri fotovolt png
Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite