Volkswagen vede în SUV-uri scăparea din furtuna stârnită de Dieselgate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă cheltuielile crescânde ale scandalului Diesegate au lovit masiv profitul trimestrului al treilea, Volkswagen AG şi-a revizuit prognoza câştigurilor din anul 2017, pe fondul unei cereri masive de SUV-uri precum Tiguan.

Marjele de operare din acest an "depăşesc moderat" o prognoză anterioară, a comunicat producătorul german cu sediul în Wolfsburg, precizând că se aşteaptă ca veniturile să crească cu peste 4%.

"Compania rezistă remarcabil, iar  furtuna iscată de scandalul Diesegate începe să-şi piardă din intensitate", a declarat Juergen Pieper, analist al Metzler Bank. "VW are mai mult potenţial să îmbunătăţească profitul în următoarele trimestre", a adăugat acesta, citat de bloomberg.com.

Volkswagen a speculat imediat cererile de pe piaţă şi a extins gama de SUV-uri cu modele cum ar fi VW Atlas, Skoda Karoq şi Seat Ateca. Ca urmare  a atras mai mulţi cumpărători, ajutând compania să absoarbă costurile scandalului emisiilor şi să finanţeze cheltuieli fără precedent pentru trecerea la conceperea si fabricarea maşinilor electrice. 

Costurile Dieselgate au ajuns la 30 miliarde euro

Producătorul auto german a alocat, la sfârşitul lunii septembrie, încă 2,5 miliarde euro pentru achiziţia maşinilor cu soft falsificat din SUA, scrie CNN Money, precizând că astfel costurile companiei cu Dieselgate au ajuns la 30 miliarde euro.

Un acord de 15 miliarde dolari, convenit anul trecut cu SUA, obligă Volkswagen să răscumpere autoturismele poluante, cu softuri falsificate, vândute în ţară sau să plătească în numerar proprietarilor dacă aceştia preferă să-şi repare autovehiculele.

Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din lume, a declarat că schema de răscumpărare "se dovedeşte a fi mult mai complexă din punct de vedere tehnic şi consumă mai mult timp" decât se aştepta.

Compania încă se luptă să scape de imaginea pe care i-a imprimat-o Dieselgate. Volkswagen, care deţine Audi, Porsche, Skoda şi SEAT, a recurs la înşelăciune, expunând industria la acuzaţiile că motoarele diesel sunt de vină pentru problemele de poluare a aerului din Europa.

Vânzările de autovehicule diesel au scăzut în Germania în acest an, iar brandurile străine câştigă cote de piaţă. În unele oraşe importante din Germania, apelurile de a interzice în exclusivitate autovehiculele cu motor diesel se înmulţesc.

Volkswagen investeşte acum puternic în vehicule hibride şi electrice.Compania a declarat la începutul lunii trecute că va cheltui mai mult de 50 de miliarde de euro (60 miliarde de dolari) pe baterii, în încercarea de a produce maşini electrice pentru toate cele 300 de modele din gama sa până în 2030.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite