Transformarea Nintendo, de la cărţile de joc folosite de Yakuza la fenomenul Pokemon Go. A produs orez, a fost firmă de taxi şi avea „hoteluri ale iubirii“
0Acţiunile companiei japoneze Nintendo au crescut cu 56% de la lansarea jocului Pokemon Go, pe măsură ce acesta a devenit un adevărat fenomen global. În trecut, însă, compania a produs de la cărţi de joc folosite de mafia japoneză la orez instant, a fost firmă de taxiuri şi a deţinut şi "hoteluri ale iubirii" pentru sex. Acum este una dintre cele mai respectate companii de jocuri video din lume.
Capitalizarea bursieră a Nintendo a ajuns, astfel, la 31,2 miliarde de dolari, însă compania este departe de gloria sa de altădată. Jocul Pokemon Go combină franciza Pokemon, tradiţională pentru compania japoneză, cu realitatea augmentată, jucătorii folosind smartphone-urile şi capabilităţile GPS ale acestora pentru a căuta îndrăgitele personaje.
Pokemon Go are acum aproape acelaşi număr de utilizatori activi cât Twitter, iar jucătorii stau zilnic 43 de minute pe el, mai mult decât utilizează aplicaţiile de mobil ale Facebook, Snapchat sau Instagram.
Mai mult, jocul nu este încă lansat la nivel global, fiind disponibil doar în SUA, Australia şi Noua Zeelandă, Pokemon Go nefiind încă lansat în Japonia, iar în Europa s-a lansat oficial doar în Germania. De fapt, Niantic Labs – studioul care a produs efectiv jocul – a suspendat lansarea globală deoarece afluxul de utilizatori a afectat serverele companiei.
Cărţi de joc
Nintendo are o poveste demnă de o adevărată saga. Compania este unul dintre cei mai celebri producători de console de jocuri, însă la începuturi compania făcea cu totul altceva. Nintendo a fost fondată în 1889 de către Fusajiro Yamauchi în oraşul Kyoto şi producea cărţi de joc. Nu erau cărţi normale, ci unele folosite pentru jocuri de societate în Japonia, un fel de tarot. Numele Nintendo are şi el o semnificaţie anume, însemnând „lasă norocul pentru Rai“.