Sabin Carantină: Nu la toate băncile se pot face plăţi instant, deşi „autostrada” este disponibilă în toată ţara de un an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sabin Carantină, directorul general al Transfond, a anunţat miercuri că nu la toate băncile se pot face plăţi instant, deşi „autostrada” este disponibilă în întreaga ţară de exact un an.

„În contextul evoluţiei recente a situaţiei generate de răspândirea COVID-19, serviciul Plăţi Instant şi-a dovedit o dată în plus utilitatea, atât din punct de vedere al asigurării lichidităţii imediate (banii intră în cont în câteva secunde de la realizarea transferului), cât şi din punct de vedere al funcţionării non-stop a serviciului, astfel încât se pot face cumpărături cu plata imediată, se pot trimite bani către părinţi, rude, familie, se pot efectua donaţii, plăţi în legătură cu remunerarea muncii, plăţi ale unor furnizori, ale unor taxe, impozite, rate bancare, în orice moment al zilei sau al nopţii (inclusiv sâmbăta şi duminica), instant”, a informat miercuri Transfond, .

Serviciul a fost operaţionalizat în urmă cu un an, în data de 22 aprilie 2019, de către Banca Transilvania şi CEC Bank, instituţii de credit deschise către inovare, care au ales să adopte noul standard de procesare a plăţilor de retail. Tot în anul 2019, Libra Internet Bank şi Banca Comercială Română au decis să se alăture din timp acestui demers şi să ofere clienţilor proprii posibilitatea utilizării acestui serviciu.

Începând cu aprilie 2019, ”autostrada” pentru Plăţi Instant (infrastructura naţională) este disponibilă şi în România – plasând ţara noastră pe lista celor mai avansate ţări din punct de vedere al procesării plăţilor. Astfel, acest serviciu de plată nou, care oferea deja o experienţă excepţională utilizatorilor dintr-o serie de economii dezvoltate, inclusiv din occidentul european, a devenit disponibil şi în România, la aceiaşi parametri de calitate şi performanţă. În perioada aprilie 2019 – aprilie 2020, serviciul Plăţi Instant în lei a funcţionat la întreaga sa capacitate, cu o disponibilitate totală de peste 99,9%.

Serviciul a înregistrat o creştere spectaculoasă a numărului tranzacţiilor procesate, de peste 200%, în primele 3 luni ale acestui an, în comparaţie cu ultimul trimestru al anului trecut. De altfel, pe fondul stării de urgenţă, serviciul a înregistrat o creştere de peste 50% a volumelor de tranzacţii în luna martie 2020 faţă de luna februarie a acestui an, iar ca nivel zilnic, la momentul curent faţă de începutul anului, volumul tranzacţiilor a crescut de peste 4 ori. Aceste evoluţii reprezintă o validare incontestabilă din partea pieţei a utilităţii şi eficienţei serviciului.

Infrastructura de plăţi instant administrată de către TRANSFOND este capabilă să conecteze toate instituţiile de plată din ţară, astfel încât orice persoană fizică sau juridică deţinătoare de cont bancar să poată plăti sau încasa bani în timp real (în mai puţin de 10 secunde între conturile bancare) şi oricând - 24/7/365.

„România se bucură de o infrastructură de telecomunicaţii dezvoltată. Azi, peste 95% dintre români folosesc smartphone-uri şi au acces la Internet pe mobil. Rapiditatea şi uşurinţa în utilizare sunt cerinţe de bază ale consumatorului modern şi de aceea, tot mai multe servicii sunt accesate de pe telefonul mobil. Serviciile de plăţi instant şi mobile banking-ul în general sunt domeniile cu cel mai ridicat potenţial de creştere” - a declarat Bogdan Neacşu, Preşedinte - Director General al CEC Bank.

“Libra Internet Bank este o bancă de acţiune, orientată dintotdeauna către tehnologie şi inovaţie, iar serviciul Plăţi Instant reprezintă un răspuns foarte bun la nevoile de siguranţă, rapiditate şi mobilitate financiară ale clienţilor noştri. De la aceste exigenţe am pornit şi atunci când am decis să introducem acest serviciu în mod gratuit ca parte integrantă din oferta noastră standard pentru persoanele fizice. Imediat şi oricând, 24/7/365, sunt caracteristici perfect corelate cu nivelul tehnologic actual şi apreciate din plin de către clienţii noştri persoane fizice care pot efectua plăţi instant către celelalte bănci înrolate în acest sistem, direct din aplicaţiile de internet şi mobile banking ale băncii”, a declarat Ionel Umbreş, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.

„Suntem mândri că oferim clienţilor noştri serviciul de Plăţi Instant, în completarea ecosistemului financiar digital disponibil în George. În 2020, servicii bancare moderne înseamnă rapiditate şi convenienţă. Noi credem în platforme deschise şi colaborare şi suntem convinşi că cererea consumatorilor pentru astfel de plăţi rapide, ce conectează toate conturile bancare din România, indiferent de bancă, va urma un trend puternic ascendent. Încrederea şi deschiderea sunt elemente esenţiale ale noului banking” - a declarat Marian Ignat, Head of Digital Banking, Banca Comercială Română.

”În acest moment, cota de piaţă după active a participanţilor la serviciu (Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank şi Banca Comercială Română) însumează 40% din total sistem bancar, un procent foarte bun, dacă luăm în considerare adoptarea strict pe baze comerciale a unui serviciu puternic inovator într-o piaţă relativ slab bancarizată şi, prin urmare, destul de îngustă.

Avem încredere că gradul de acoperire a pieţei de către Plăţile Instant va înregistra în continuare o creştere importantă, dată fiind utilitatea serviciului demonstrată în aceste zile, dar şi faptul că administrarea acestuia în cadrul băncii, după implementare, presupune un efort operaţional mai redus faţă de plăţile tradiţionale.

Implementarea serviciului cunoaşte o amploare diferită în fiecare bancă, însă ulterior, toate eforturile conduc la optimizarea şi simplificarea proceselor interne. Bazat pe acest fapt, dar mai ales pe asigurarea fidelizării clientelei bancare prin oferirea de servicii la distanţă performante şi rapide, care reflectă perfect vremurile în care trăim, încurajăm toate băncile să adopte cât mai curând plăţile instant.” – a declarat  Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

Concret, pentru a plăti instant, utilizatorului de servicii de plăţi nu îi este necesară nici achiziţia sau instalarea unei aplicaţii dedicate serviciului şi nici înregistrarea într-o interfaţă distinctă pentru plăţile instant. Singura condiţie care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de plăţile instant este ca serviciul să fie oferit de către banca celui care iniţiază plata şi de către banca beneficiarului plăţii, în special prin platformele de mobile banking şi de internet banking (deşi există deja şi o ofertă de astfel de servicii disponibile chiar la ghişeul fizic al băncii, dacă un client doritor nu este ”conectat”). 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite