Ministrul Comunicaţiilor, despre amenda luată de Vodafone: nu avea dreptul să crească tarifele

Ministrul Comunicaţiilor, despre amenda luată de Vodafone: nu avea dreptul să crească tarifele

Ministrul Comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Alexandru Petrescu, spune că va continua să fie preocupat de eliminarea practicilor incorecte faţă de români, aşa cum în urmă cu trei săptămâni se declara revoltat de creşterile de preţuri din ultima perioadă înregistrate la nivelul tarifelor în comunicaţii.

Declaraţiile sale vin după ce vineri Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a dispus, prin ordin al preşedintelui, încetarea unei practici comerciale incorecte uzitate de către un operator de telefonie mobile în raport cu consumatorii.
 
"Acum 3 săptămâni scriam că sunt revoltat de creşterile de preţuri din ultima perioadă înregistrate la nivelul tarifelor în comunicaţii, lansând ipoteza unei scumpiri anticipative practicate de unii operatori, în condiţiile în care OUG114/2018 cu modificările şi completările ulterioare în sectorul telecom nu are un impact de cost imediat asupra operatorilor de telefonie mobilă!", scrie Alexandru Petrescu, pe contul său de Facebook.
 
Oficialul  face refererire la faptul că ANPC obligă un operator de telefonie mobilă pe care îl amendase cu 70.000 lei să înceteze practicile comerciale incorecte faţă de consumatori.
 
"În seara aceasta, motivele mele de îngrijorare şi semnalul de alară pe care l-am tras autorităţilor competente pentru a proteja românii de practici comerciale incorecte s-au dovedit a fi perfect justificate. În seara aceasta, ANPC a anunţat că a dispus prin Ordin al Preşedintelui încetarea practicii comerciale incorecte de majorare a tarifelor de către unul dintre operatori în raport cu consumatorii (fiind deopotrivă şi amendaţi), protejând astfel peste 2, 3 milioane de abonaţi", mai afirmă ministrul.
 
Preşedintele ANPC a dat vineri un ordin prin care obligă Vodafone să oprească creşterea costului serviciilor, măsura fiind complementară amenzii de 70.000 de lei deja aplicată operatorului de telefonie după ce şi-a anunţat clienţii că va majora tarifele.
 
„În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, începând cu 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr creşte cu 0,92 eur TVA inclus”, arăta un mesaj trimis de Vodafone unui abonat de servicii de telefonie mobilă.
 
Cinci companii au anunţat scumpiri
 
Pe lângă Vodafone, şi DIGI | RCS&RDS, Telekom, Orange şi UPC au anunţat scumpiri ale serviciilor, în curs de câteva luni de când Guvernul a adoptat Ordonanţa 114, care introduce taxe suplimentare companiilor din telecomunicaţii.
 
Toate abonamentele Orange costă cu un euro mai mult, din data de 3 aprilie, conform datelor afişate pe site-ul companiei.
 
Vodafone şi-a informat clienţii că va opera scumpirile din luna mai, din cauza „creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii”.
 
 Şi UPC România şi-a notificat clienţii că va majora preţurile abonamentelor de televiziune şi internet, de la 1 mai, la numai şase luni de la ultima scumpire.
 
Totodată, Telekom a anunţat că preţul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) şi pentru fiecare abonament mobil, pentru clienţii rezidenţiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019.
 
De asemenea, clienţii Digi | RCS&RDS plătesc, de la 1 martie, preţuri mai mari la abonamentele pentru serviciile de televiziune, telefonie mobilă şi fixă, Internet mobil şi fix, atât pentru abonamentele noi, cât şi pentru contractele în derulare.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: