Jumătate din clienţii băncilor ar vrea să nu li se mai perceapă comisioane pentru plata întârziată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
bancă ghişeu clienţi

Mai mult de jumătate dintre clienţii din România şi-ar dori ca, în această perioadă, banca lor să îi sprijine renunţând la comisioanele pentru plata întârziată pentru cardul de credit sau un alt împrumut, se arată într-un studiu realizat de McKinsey & Company.

Noi date din “Financial Pulse Survey” realizat de McKinsey & Company arată că românii au nevoie imediată de sprijin din partea băncilor pentru o creditare mai convenabilă, dar şi de servicii îmbunătăţite accesibile prin intermediul canalelor digitale. De exemplu, 52% dintre aceştia şi-ar dori ca banca să renunţe la comisioanele pentru plata întârziată aferente cardului de credit sau altor împrumuturi în această perioadă de incertitudini generate de pandemia COVID-19.

21% dintre români, cel mai mare procent dintre ţările europene incluse în sondaj, au indicat o performanţă peste aşteptări, în ultimele luni, a băncilor la care sunt clienţi. Alţi 61% au declarat că interacţiunile cu banca au fost conform aşteptărilor lor. Acest aspect ar putea indica, într-o anumită măsură, aşteptările mai scăzute ale clienţilor locali dat fiind faptul că băncile din ţările Europei de Vest sunt mai avansate în ceea ce priveşte serviciile oferite prin intermediul canalelor digitale. 

Prin urmare, întrucât aşteptările consumatorilor români vor creşte până la nivelul celor din Europa de Vest, băncile locale vor fi, în curând, nevoite să-şi îmbunătăţească nivelul serviciilor atât în ceea ce priveşte condiţiile şi serviciile de creditare, cât şi soluţiile de consiliere şi asistenţă. Aceste priorităţi emergente sunt susţinute, de asemenea, de feedback-ul dat de clienţi deoarece canalele digitale care permit tranzacţii online complete (’’E2E’’) şi rapide pentru toate activităţile bancare ar fi un punct forte pentru bănci, potrivit declaraţiilor a 44% dintre utilizatorii locali. De asemenea, 31% dintre români, cel mai probabil mai puţin experimentaţi digital, s-ar simţi mai confortabil dacă banca i-ar ajuta să devină mai familiarizaţi cu cât mai multe dintre serviciile disponibile prin intermediul telefonului mobil sau online pentru tranzacţii sau alte interacţiuni cu banca.

„Băncile au câteva oportunităţi clare de a-şi susţine clienţii, pornind de la nevoile curente ale acestora. Una, imediată, ar fi să continue să ofere sprijin financiar prin diverse facilităţi la plata pe termen scurt pentru clienţii aflaţi în situaţii dificile. O alta, pe termen lung însă, ar fi să se concentreze pe <<user experience>>, dincolo de digitalizarea de bază şi să îmbunătăţească disponibilitatea şi accesibilitatea serviciilor bancare către toate categoriile de clienţi, independent de gradul acestora de maturitate digitală”, a declarat Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din Bucureşti şi lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

Canalele digitale (atât online, cât şi prin telefonul mobil) sunt deja utilizate pe scară largă: peste 70% dintre respondenţi sunt conectaţi, în această perioadă, la platformele web sau aplicaţiile mobile ale băncilor. Canalele digitale generează, de asemenea, un nivel de satisfacţie semnificativ mai mare în rândul clienţilor faţă de cele tradiţionale (peste 50% au declarat că sunt foarte satisfăcuţi de canalele digitale vs. aproximativ 30% privind cele non-digitale), subliniind că o rată mai mare de adopţie a canalelor digitale ar putea ajuta băncile să crească nivelul de satisfacţie în rândul clienţilor, dacă se concentrează în continuare pe dezvoltarea acestora.

Primul set de rezultate al “Financial Pulse Survey”, comunicat în luna iulie, a arătat că 54% dintre români consideră că situaţia lor financiară curentă este destul de precară. Aproape 50% dintre consumatori au înregistrat o reducere a veniturilor şi a economiilor, în timp ce mai puţin de 33% au reuşit să îşi reducă cheltuielile casnice. 60% dintre ei au economii suficiente pentru cel mult 4 luni sau chiar mai puţin, la care pot apela în eventualitatea pierderii locului de muncă sau a scăderii veniturilor. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

„Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 şi a cuprins peste 500 de respondenţi. Rezultatele au fost ajustate astfel încât cifrele să reflecte populaţia din România cuprinsă între 18 şi 80 de ani.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite