Încă două banci lansează serviciul de plăţi prin intermediul Google. Cum funcţionează aplicaţia

Încă două banci lansează serviciul de plăţi prin intermediul Google. Cum funcţionează aplicaţia

Clienţii a două dintre cele mai cunoscute bănci prezente în ţara noastră  au lansat marţi o nouă modalitate rapidă şi simplă de a plăti online sau de a efectua plăţi contactless, prin înrolarea cardurilor fizice în Google Pay.

Începând de astăzi, clienţii ING Bank România au o nouă modalitate rapidă şi simplă de a plăti online sau de a efectua plăţi contactless, prin înrolarea cardurilor fizice în Google Pay. Google Pay este o platformă de tip portofel digital şi un sistem de plată online dezvoltat de Google pentru a stimula achiziţiile în aplicaţie şi tap-to-pay pe dispozitivele mobile Android, permiţând utilizatorilor să facă plăţi folosind telefoanele, tabletele sau ceasurile.
 
”Întrucât aproximativ 80% din clienţii noştri persoane fizice folosesc Home’Bank, a fost o decizie firească să le oferim această nouă opţiune. Noi, la ING, credem ferm în instrumentele care îţi pun la dispoziţie tot ce ai nevoie în fiecare zi, oricând la îndemână. Şi susţinem acest lucru oferind clienţilor noştri cât mai multe opţiuni de plată, atât ale noastre, cât şi externe, pentru ca aceştia să poată folosi metoda preferată, în funcţie de nevoile lor specifice.
 
Prin urmare, începând de astăzi, clienţii noştri care utilizează dispozitive Android îşi pot înrola cu uşurinţă cardurile ING în Google Pay direct din Home’Bank şi pot începe să utilizeze acest mod simplu şi rapid de a plăti online sau de a efectua plăţi contactless”, a declarat Alina Iacomi, Head of Digital Channels, ING Bank România.
 
Tendinţa plăţilor online şi contactless a crescut, în special din cauza preocupărilor ce vizează siguranţa în contextul COVID-19. În acest interval de timp, pentru prima dată în istoria ING, plăţile cu cardul au depăşit retragerile de numerar, iar accesul la aplicaţiile bancare mobile prin dispozitive inteligente a crescut cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ING Bank are aproximativ 80% dintre clienţi activi în Home’Bank, dintre care peste 50.000 s-au alăturat de la începutul pandemiei. Astăzi, 93% din accesările Home’Bank provin de pe dispozitive mobile.
 

Cum funcţionează Google Pay pentru clienţii ING

 
Clienţii ING Bank România trebuie să acceseze aplicaţia mobilă Home’Bank şi să selecteze cardul pe care doresc să îl înroleze în Google Pay. Pentru a înrola un card, acesta trebuie să fie un card ING în RON sau EUR valid şi să fie înscris exclusiv de către titularul cardului. Fiecare utilizator are maximum două dispozitive proprii pe care poate accesa Google Pay - smartphone-uri şi / sau tablete, care trebuie să aibă minimum Android 5.0, NFC şi acces la serviciile Google.
 
După introducerea detaliilor, cardul fizic primeşte un token securizat (ID) prin care se finalizează înrolarea. Google Pay acceptă atât carduri de debit, cât şi carduri de credit pentru înrolare şi permite efectuarea de tranzacţii la POS-uri fizice cu funcţie contactless, în aplicaţie şi cumpărături online pentru comercianţii care acceptă Google Pay ca metodă de plată. În ceea ce priveşte securitatea, informaţiile utilizatorului sunt protejate într-un mod complex, care include, de exemplu, utilizarea unui număr criptat în locul numărului real al cardului, astfel încât detaliile să se afle în siguranţă.
 

Şi CEC Bank a anunţat înrolarea în Google Pay

 
CEC Bank anunţă lansarea serviciilor Google Pay. Astfel, clienţii vor avea la dispoziţie un nou instrument de plată modern pentru cumpărăturile din magazine şi online. Cu Google Pay, posesorii de carduri emise de CEC Bank, pot face plăţi contactless direct de pe telefoane cu sistem de operare Android, rapid, uşor şi în siguranţă.
„La CEC Bank, credem ca viitorul este în digitalizarea serviciilor bancare. În prezent, 4 din 10 utilizatori care folosesc în mod curent cardurile, apeleaza şi la plăţile contactless, iar plăţile de pe telefoane şi ceasuri smart au crescut de 4 ori raportat la primăvară, accelerând în contextul pandemiei. Colaborarea cu companii de anvergura Google are potenţialul de a schimba viitorul bankingului şi aduce noi beneficii pentru consumatori. Peste 85% dintre clienţii CEC Bank folosesc dispozitive mobile cu Android”, a declarat Bogdan Neacşu, Director General al CEC Bank.
 
“Deţinătorii de carduri Visa vor putea plăti contactless în magazine sau online cu orice dispozitiv Android. În acest moment, peste 70% dintre cardurile Visa din România pot fi folosite pentru a plăti cu Google Pay la comercianţii locali. Românii apelează tot mai mult la plăţile digitale care oferă confort sporit şi reprezintă o măsură de protecţie în contextul pandemiei, iar securitatea şi confidenţialitatea datelor sunt esenţiale. Tehnologia Visa protejează datele reale ale cardului care nu sunt niciodată dezvăluite, ceea ce oferă un nivel suplimentar de securitate plăţilor digitale”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa Romania.
 
Google Pay este disponibil pentru clienţii cu carduri de debit sau de credit emise de CEC Bank, care folosesc dispozitive mobile pe care este instalat sistemul de operare Android 5 sau o versiune mai noua. 
 
Pentru a activa Google Pay, se accesează aplicaţia MobileBanking a CEC Bank, secţiunea Carduri/Setări şi se alege opţiunea de adăugare a cardului în Google Pay. 
 
Realizarea de plăţi cu cardul la comercianţi prin Google Pay este extrem de uşoară: este suficient să deblocaţi telefonul, folosind parola, amprenta sau alte mijloace de identificare şi să-l apropiaţi de POS. Veţi primi imediat confirmarea tranzacţiei. Google Pay asigură toate condiţiile pentru securitatea tranzacţiilor: datele cardului nu sunt stocate pe telefon şi se foloseşte un token criptat şi securizat.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările