ANAF a vândut celebra „limuzină“ ARO folosită de Nicolae Ceauşescu. De ce a primit Fiscul chiar mai mulţi bani decât cerea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a valorificat, prin licitaţie, automobilul de teren ARO 304 culoare GRI, an de fabricaţie 1977, care i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu.

Bunul mobil a fost evaluat la suma de 137.500 lei, iar în luna ianuarie a fost organizată prima licitaţie, la care nu s-a prezentat niciun ofertant.

Licitaţia a fost reluată în data de 18 decembrie 2019, preţul de pornire fiind diminuat conform prevederilor legale cu 25% faţă de preţul de evaluare, respectiv 103.125 lei.

Cei cinci ofertanţi participanţi la cea de-a doua licitaţie au supralicitat 16 paşi, bunul fiind valorificat la preţul de 189.180 lei.

Autoturismul de teren a fost fabricat în 1977 cu materiale 100% de provenienţă românească. Autovehiculul are cu o capacitate cilindrică de 2.495 cmc, are motor pe benzină, iar la bord a adunat numai 72.453 km.

„Nici măcar un şurub n-a fost de import. Era obligatoriu să demonstrăm că industria românească e capabilă să facă, de una singură, o asemenea maşină... Ce nu ştiu eu e cât a costat maşina atunci, cât s-a plătit pentru ea. Sunt informaţii care nu mi-au parvenit niciodată. E o situaţie mai complicată (...) E vorba de maşina prezidenţială Aro 1-B-1707 produsă în anul 1977. Era prima maşină care se realiza pentru dotarea gospodăriei de partid, cerinţa Comitetului Central al PCR, având scop de protocol”, povestea, în urmă cu un an, pentru „Adevărul”, inginerul Marian Bădiţă, care a lucrat efectiv la realizarea acestei maşini.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite