Tren românesc proiectat pentru 120 km/h, pus pe şine care permit doar 30 km/h. Cine l-a construit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
tren-electroputere-vfu

Un tren românesc proiectat să circule cu o viteză de 120 de kilometri pe oră a efectuat deja testele, fiind aproape de omologare. Modelul DMU (Diesel Multiple Unit) este decorat cu motive tradiţionale româneşti frecvent întâlnite în portul popular naţional.

Trenul este produs de  Electroputere Paşcani, judeţul Iaşi, poate atinge o viteză de 120 kilometri pe oră şi are o capacitate de 164 de locuri. 

Demarat la sfârşitul anului 2014, automotorul DMU a fost proiectat şi realizat în concordanţă cu prevederile feroviare din Uniunea Europeană, putând fi adaptat şi la cerinţele din pieţe non UE. Prototipul este rezultatul muncii a peste 180 de specialişti din cadrul Electroputere VFU Paşcani.

Potrivit informaţiilor Electroputere „trenul are în componenţă atât piese şi subansamble produse intern, dar şi subansamble de la producători de top din Europa. Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h şi are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) şi Clasa a II-a (142). 

„Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unităţi special amenajate şi echipate pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiţionat, Wi-Fi şi prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinaţia, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informaţii relevante”, se arată în descrierea lui.

Cu o tradiţie de peste 150 de ani, Electroputere VFU Paşcani îşi concentrează astăzi atenţia pe activităţi cu valoare adăugată mare, în principal reproiectarea, reconstrucţia şi modernizarea vehiculelor feroviare. În prezent, are clienţi din România şi din străinătate, mai exact din Belgia şi Gabon, pentru vagoane de călători şi tramvaie.

La nivelul anului 2019, ponderea cea mai mare a activităţii Electroputere VFU Paşcani a fost reprezentată de segmentul de modernizare vehicule feroviare (aproximativ 68%), urmată de segmentul de mentenanţă vehicule feroviare (26%) şi segmentul ansamble şi subansamble (5%). Fabrica are în prezent în jur de 650 de angajaţi şi capacitatea de a-şi extinde activitatea la aproape 5.000 de muncitori.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite