Tarom are un nou director general

Tarom are un nou director general

Consiliul de Administraţie întrunit în şedinţă în data de 21.10.2019 a luat act de renunţarea dlui Valentin Gvinda la mandatul de director general provizoriu şi a desemnat în funcţia de director general provizoriu pe dl George Costin Barbu, pentru un mandat de 4 luni, în condiţiile OUG 109/2011.

„Dl George Costin Barbu a ocupat funcţia de director general al Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă începând cu anul 2015 până în prezent, fiind absolvent al Facultăţii de Inginerie Aerospaţială, specializarea Inginerie şi Management Aeronautic”, a in format compania.

Valentin Gvinda, desemnat săptămâna trecută director general al Tarom, după demiterea cu scandal a Mădălinei Mezei pentru că nu ar fi acceptat să reţină avioane la sol în ziua moţiunii, a transmis un email conducerii Tarom prin care anunţă că nu preia funcţia.

„Vă informez pe aceasta cale că, în urma unei scurte analize asupra stării generale a Tarom, am decis să nu semnez Contractul de Mandat.

Notificarea telefonică către preşedintele Tarom pe acest subiect a fost transmisa în data de 17.10.2019, iar azi a fost făcută informarea oficilă a CA cu prezentarea  motivelor care au stat la baza deciziei mele. Mulţumesc tuturor celor care m-au susţinut, dar şi celor care au fost rezervaţi si chiar şi acelora care au fost împotriva numirii mele în poziţia de DG”, a scris Valentin Gvinda într-un mail trimis tuturor angajaţilor companiei.

Mădălina Mezei a fost demisă săptămâna trecută de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, pentru că, potrivit spuselor lui Mezei, nu ar fi fost de acord să reţină la sol cinci avioane care aduceau din teritoriu la Bucureşti mai mulţi parlamentari în ziua moţiunii.

Ministrul Cuc a negat însă acest lucru, recunoscând doar că a întrebat ce parlamentari urmează a fi transportaţi spre Capitală.

În tot acest scandal, la început doar declarativ, a intervenit şi premierul demis Viorica Dăncilă, care a trimis Corpul de Control la Tarom.

Simultan, DNA s-a autosesizat, chemându-i luni dimineaţă la audieri pe Mădălina Mezei şi Răzvan Cuc.
În ce priveşte situaţia financiară a Tarom, exceptând anul 2018 când a înregistrat un mic profit, compania aeriană a avut 11 ani consecutivi de pierderi, care cumulau, potrivit datelor Curţii de Conturi, peste 2 miliarde de lei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: