O importantă fabrică din Bucureşti va fi redeschisă

O importantă fabrică din Bucureşti va fi redeschisă

FOTO STB

Primăria Capitalei a prevăzut în bugetul pe 2019 fonduri pentru modernizarea uneia dintre cele mai importante fabrici din Capitală, a declarat Aura Răducu, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (ADITPBI).

"Fabrica URAC trebuie modernizată", a spus miercuri Aura Răducu la conferinţa de presă Focus Bucureşti, organizată de Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti.
 
Ea a precizat că în bugetul Primăriei Capitalei pentru acest an sunt prevăzute fonduri pentru modernizarea uzinei, scrie economica.net.
 
Aura Răducu mai estimează că Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” (URAC) ar putea produce 2-3 tramvaie anul viitor.
 
Reprezentanta Asociaţiei de transport public a dat aceste detalii despre URAC după ce un participant la conferinţă a întrebat de ce nu se impune la licitaţiile din România ca mijloacele de transport în comun cumpărate să fie asamblate aici.
 
Ca şi Societatea de Transport Bucureşti (STB), Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) împlineşte anul acesta 110 ani.
 
Ani de-a rândul, în uzina RATB aflată în centrul Bucureştiului, au fost reparate, modernizate şi realizate o mulţime de tramvaie şi troleibuze. 
 
În anul 1909, în perimetrul în care astăzi îşi desfăşoară activitatea Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” (URAC) din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), lua fiinţă Societatea de Tramvaie Bucureşti (STB). La început, această societate utiliza pentru transportul călătorilor tramvaie fabricate în afara graniţelor ţării. Odată cu dezvoltarea reţelei de transport feroviar de suprafaţă în Bucureşti, în interiorul uzinei au început activităţile de modernizare a parcului aflat deja în exploatare, construcţie de vagoane-remorcă şi chiar asamblare de vagoane motoare.
 
„În perioada de început a transportului în comun, în Bucureşti existau tramvaie trase de cai. Aici, în interiorul uzinei, erau grajdurile în care se odihneau caii care trăgeau tramvaile“, explică reprezentanţii uzinei. 
 
600 de tramvaie
 
După cel de-al Doilea Război Mondial, STB devine ITB şi activitatea de fabricaţie a vagoanelor de tramvai de toate tipurile se dezvoltă. Astfel, îşi amintesc reprezentanţii RATB, până în anii ’90 din uzina situată în mijlocul Bucureştiului au ieşit 600 de tramvaie. Dintre acestea, 175 de tramvaie au ajuns pe străzile din alte mari oraşe ale ţării, precum Constanţa, Iaşi sau Braşov. Celelalte au intrat în circulaţie pe străzile Bucureştiului. În 1930, uzina era una dintre cele mai moderne din Europa. În 1971, din uzină ieşea primul tramvai 100% românesc compus din trei corpuri.
 
După adoptarea unei strategii prin care se urmăreau achiziţia de autobuze şi troleibuze noi şi modernizarea parcului de tramvaie, în anul 1990, ITB se transformă în RATB.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: