N-avem trenuri, dar cumpărăm scaune ergonomice pentru mecanici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR Călători va plăti până la 1,29 milioane de lei, fără TVA, pentru achiziţionarea de scaune ergonomice destinate mecanicilor de locomotivă, cu posibilitatea de reglare a înălţimii şi şezut prevăzut cu mecanism de culisare în trepte.

Potrivit unui anunţ de participare apărut în sistemul public de achiziţii, citat de clubferoviar.ro, criteriul de achiziţie va fi preţul cel mai scăzut, iar durată contractului va fi de doi ani. 

  

Scaunele vor avea posibilitatea de reglare a înălţimii, cilindru de gaz, iar şezutul va fi prevăzut cu mecanism de culisare în trepte, înainte şi înapoi cu posibilitate de blocare pe poziţie. Se vor păstra aceleaşi sisteme de prindere pe podelele locomotivelor LE 6600KW, LE 5100 KW, LE 4400KW, LE 3400KW, LDE 2100 CP, LDE 1250CP, LDH 1360CP, LDH 1250 CP. Scaunele vor fi montate de beneficiar.

Conform datelor publice din SEAP/ SICAP, în anul 2018, au fost contractate servicii de reparaţii pentru 670 de vagoane care se vor efectua în următorii doi ani. Au fost efectuate reparaţii planificate de tip RTG şi RP la un număr de circa 400 de vagoane şi de tip RGM (reparaţie generală cu modernizare) la un număr de 24 de vagoane.

Pentru următorii patru ani, în funcţie de fondurile disponibile, programele de modernizare cuprind un număr important de vagoane de călători”. 

În august 2018 CFR anunţa că au fost atribuite patru acorduri-cadru de achiziţie “Servicii de reparaţie planificată tip RTG la vagoane de călători”, cu o valabilitate de 24 de luni, pentru un număr de 371 de vagoane de călători, în sumă de 240 milioane lei.

CFR Călători a mai lansat licitaţii în ultimele săptămâni, dar în teren se văd puţine vagoane noi. Foarte ironizat a fost anunţul Ministerului Transporturilor care anunţa cu mândrie în noiembrie că CFR va avea două noi vagoane modernizate.

Criza de vagoane de la CFR Călători a atins maximul în vara lui 2018. Dacă la câteva trenuri sezoniere ce aveau peste 10 vagoane se mai puteau găsi locuri, la alte trenuri care circulau sute de kilometri lucrurile erau grave fiindcă garniturile porneau la drum cu două-trei vagoane.

Chiar şi cei care s-au dus cu două - trei săptămâni înainte la agenţii vara trecută au avut surpriza să nu găsească bilet cu loc. Nu au fost rare nici cazurile în care oamenii au călătorit 3-400 km în picioare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite