KFC, Taco Bell şi Pizza Hut au adus profituri uriaşe companiei

KFC, Taco Bell şi Pizza Hut au adus profituri uriaşe companiei

Foto arhiva Adevărul

KFC, Taco Bell şi Pizza Hut au adus vânzări cu aproape 24% mai mari în 2019, faţă de anul precedent, generând un profit al Sphera Franchise Group, compania care le administrează, de 165%

Ştiri pe aceeaşi temă

Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de 954,7 milioane lei (circa 201 milioane euro) pentru întregul an 2019, reprezentând o creştere de 23,8% faţă de anul precedent, după un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul patru, până la 260 de milioane lei.
 
Principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia).
 
Vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.
 
 „Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera.
 
Pentru întregul an 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
 
„Am obţinut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului nostru pentru întregul an, depăşindu-ne astfel obiectivele bugetate. Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor”, a declarat Valentin Budeş, CFO al Sphera.
 
Excluzând impactul IFRS16 şi ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane RON în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.
 
Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane lei, în creştere cu 165%. În trimestrul patru, profitul de exploatarea în restaurante a avut un avans de 26% faţă de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 8,1 milioane lei în T4 2018.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: