HeidelbergCement, grupul german din spatele Carpatcement, vrea să vândă divizia producătoare de materiale de zidărie cu două miliarde de dolari
0Grupul german a discutat deja în ultimele săptămâni cu mai multe bănci pentru a scoate la vânzare divizia producătoare de materiale de construcţii specializate, relatează Financial Times.
Divizia specializata genereaza anual vanzari de 1,4 miliarde de dolari si este evaluata intre 1,5 si 2 miliarde de dolari.
Portofoliul exact de produse care urmeaza sa fie vandut inca nu este definitiv, iar valoarea de vanzare ar putea varia. Decizia de a vinde ramura activitatii HeidelbergCement, care printre altele mai produce si acoperisuri, vine intr-un moment dificil in piata constructiilor, in care se petrec foarte multe schimbari.
In luna aprilie a acestui an, Holcim si Lafarge, doi dintre cei mai mari producatori de ciment din lume, au decis sa fuzioneze, urmand sa creeze un gigant cu o valoare de 55 de miliarde de dolari. Fuziunea dintre cele doua companii inca se afla pe masa Consiliilor Concurentei din statele in care cele doua companii au operatiuni.
CEO-ul HeidelbergCement si-a manifestat ambitia de a-si concentra activitatea exclusiv pe produsele destinate constructiilor – ciment si alte agregate – folosite in prelucrarea betonului, dar a aratat ca nu exclude si achizitii importante.