Alarmă în transporturi: e criză de şoferi profesionişti. Personalul calificat pleacă şi se angajează în străinătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii profesionişti sunt tot mai greu de găsit şi tot mai greu de păstrat în firmele româneşti de transporturi
Şoferii profesionişti sunt tot mai greu de găsit şi tot mai greu de păstrat în firmele româneşti de transporturi

Angajaţii calificaţi, mai ales şoferii profesionişti, care sunt foarte greu de găsit, apoi infrastructura, dar şi legislaţia care nu este predictibilă, sunt principalele provocări pentru managerii din sectorul transporturilor rutiere, a declarat pentru News.ro, directorul grupului de companii Filadelfia, Ioan Sighiartău.

„Angajaţii calificaţi rămân o provocare continuă. Foarte greu găseşti pe piaţa din România oameni buni, performanţi. Şi dacă activezi în zone limitrofe, cum suntem noi, în nordul ţării, e şi mai greu“, spune Ioan Sighiartău.

El precizează că deşi ofertele de muncă sunt tot mai multe, atât în România, cât şi în Uniunea Europeană, numărul şoferilor cu atestat scade cu fiecare an.

Salarii mici, infrastructură precară

În România salariile sunt mai mici şi transportatorii din Vest vin şi angajează şoferii noştri, explică managerul.
Prin urmare, „dincolo de faptul că eşti nevoit să creşti salariile, e o provocare tot mai mare să poţi să-i păstrezi pe cei pe care-i ai şi să atragi alţi angajaţi conducători auto“.

Un şofer profesionist câştigă, lunar, între 1.500 şi 2.000 de euro, cu diurnă cu tot.

O altă provocare pentru sectorul transporturilor rutiere identificată de proprietarul grupului de companii Filadelfia este infrastructura din România.

„Avem timpi foarte mari de tranzit pe România raportat la ţările europene. La noi, în 20 de ore reuşim să parcurgem undeva la 650-700 de kilometri, pe când în afară, pe autostrăzile europene, în acelaşi număr de ore parcurgem dublu...
Nu mai vorbesc de parcări şi de facilităţile pe care le oferă parcările noastre, mai exact lipsa lor. Este o adevărată provocare să te încadrezi în timpii de conducere.
Şi cu cât parcurgi mai greu şi mai anevoios un dum, cu atât ai nevoie de mai mulţi şoferi, ceea ce înseamnă costuri mai mari şi aşa mai departe“, mai spune Ioan Sighiartău.

Legislaţia, încâlcită şi impredictibilă

Dincolo de nevoia de dezvoltare a infrastructurii, omul de afaceri este de părere că nici legislaţia - care nu este predictibilă, respectiv sunt foarte multe ordonanţe de urgenţă care schimbă legislaţia - nu ajută deloc în ceea ce priveşte oportunităţile de business în România.

„Partea legislativă este într-o continuă schimbare şi modificare şi ar ajuta aici puţină predictibilitate. Nu poti să-ţi faci planuri pe termen lung“, precizează managerul.

Filadelfia Group a înregistrat, anul trecut, afaceri de peste 138 de  milioane de  lei, adică aproximativ 30 de milioane de euro, în creştere cu 7% comparativ cu anul anterior.

Pentru 2016, Ioan Sighiartău speră ca grupul de firme pe care îl conduce să atingă o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro.

Tabita Tour, cea mai veche companie a grupului, a avut o dezvoltare continuă în ultimii ani.

În primele patru luni ale acestui an, cifra de afaceri a fost cu 9,3% mai mare decât în perioada similară a anului trecut, ajungând până la 21 de milioane de lei.

La începutul acestui an, grupul a investit 1,1 milioane de euro şi pentru creşterea flotei Filadelfia International Logistic, compania de transport internaţional de marfă.

Filadelfia Group are 535 de angajaţi, 62 de agenţii de transport şi de turism în România şi în străinătate, o flotă de 150 de autovehicule pentru transport pasageri şi transport marfă - autocare, microbuze şi camioane, şi operează pe pieţele din România, Spania, Italia, Franţa, Grecia şi Turcia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite