67,9% dintre utilizatorii de Internet folosesc Mobile şi Internet Banking

0
0
bank

67,9% dintre utilizatorii români de internet folosesc serviciile bancare online - internet banking sau mobile banking, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Potrivit acestuia, două treimi dintre aceştia folosesc serviciile bancare digitale în mod uzual - săptămânal sau chiar mai des, iar restul de o treime sunt ocazionali.

63,6% dintre respondenţi au obiceiul să ţină evidenţa veniturilor şi cheltuielilor şi îşi urmăresc bugetul lunar. Şi, odată cu dezvoltarea serviciilor de Internet şi Mobile banking, acest lucru este mult mai uşor, aplicaţiile bancare digitale oferind o perspectivă de ansamblu asupra soldurilor şi asupra veniturilor şi cheltuielilor.

”Anul trecut CEC Bank şi-a dublat numărul de utilizatori de Mobile Banking. În medie, fiecare utilizator intră în aplicaţie pentru a-şi verifica soldurile o dată la 4 zile şi realizează operaţiuni odată pe lună. Pentru a oferi acces clienţilor mai repede şi mai uşor la situaţia lor financiară, am relansat aplicaţia de mobile banking sub un nume nou – CEC App şi cu un design modern, îmbunătăţit şi funcţionalităţi noi: creditare online. Din Mobile Banking se pot contracta credite de nevoi personale, printr-un flux scurt, fără documente suplimentare şi cu acordare pe loc”, declară Mugur Podaru, Director Operaţiuni la Distanţă în cadrul CEC Bank. 

În noul CEC App, utilizatorii au acces cu un singur tap/click pe ecran la toate informaţiile despre conturile şi produsele lor bancare. Totodată, prin funcţionalităţile de open banking, clienţii au acces la o situaţie financiară agregată a conturilor pe care le deţin la principalele bănci din sistem. Iar pentru conturile de la anumite bănci se pot iniţia şi plăţi direct din CEC App. De asemenea, utilizatorii eligibili ai serviciilor de Mobile Banking pot aplica pentru creditul de nevoi personale direct din aplicaţie şi primesc răspunsul şi banii pe loc.

Utilizarea instrumentelor bancare moderne, conform sondajului:

60,5% dintre cei chestionaţi susţin că au făcut plăţi cu cardul pentru cumpărături online în ultimele trei luni

25,3% dintre respondenţi folosesc deja portofelele digitale Google Pay / Apple Wallet pentru plata produselor cu cardul, direct de pe telefon

50,4% dintre români susţin că folosesc în fiecare lună cardul sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare

Pentru plata produselor şi serviciilor la magazine, 28,3% dintre respondenţi preferă plata cu cardul, 40,1% dintre aceştia folosesc atât cardul cât şi numerarul. 31,6% dintre respondenţi preferă în continuare plăţile cash. 

Sondajul privind situaţia financiară a românilor a fost realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, în luna martie, pe un eşantion de aproape 1.400 de respondenţi din toată ţara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 60,3% dintre respondenţi sunt salariaţi, 44,2% au declarat venituri între 2.500 lei şi 5.000 de lei, iar aproape jumătate – 46,9% - sub 2.500 de lei lunar. 38,1% dintre cei chestionaţi  au vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani, 36% au studii superioare şi puţin peste 13% studii postuniversitare. 

CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de 50,6 miliarde lei, la sfârşitul lui 2021.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piaţa românească şi oferă o gamă completă de produse şi servicii persoanelor fizice, IMM-urilor şi corporaţiilor mari, prin multiple canale de distribuţie: unităţi bancare, reţele de ATM, internet banking, mobile banking şi magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse şi servicii bancare 100% online.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri