vlad capotescu - ultimele știri
Primul concurs internaţional automobilistic din Banat s-a desfăşurat în 20 mai 1930, iar la o zi după, în 21 mai, la Timişoara s-a desfăşurat primului concurs de eleganţă auto din România....
La competiţia din 1930 a luat parte şi Alteţa Regală Principele Nicolae, cel de-al doilea fiu al regelui Ferdinand I şi al reginei Maria, care de fapt a şi câştigat concursul.
Primele concursuri de motociclete din Banat s-au desfăşurat în anii 1927, 1929 şi 1931. În 1930 a avut loc primul raliu, iar în anul 1926 primul concurs de biciclete.
În anul 1936, a fost inaugurată la Bucureşti fabrica de maşini Ford România S.A.R. Povestea uzinei Ford s-a incheiat la 11 iunie 1948, odată cu Legea Nationalizării.
În anul 1929, în Timişoara erau înregistrate 18 automobile Nash. Firma R.Sartor&Co avea să fie pentru zece ani reprezentantul oficial al mărcii.
Înainte de destrămarea uniunii Austro-Ungare, în cele două ţări care alcătuiau imperiul existau mai multe fabrici de maşini.
Vlad Capotescu, reprezentatul Retromobil pe Timişoara, a descoperit locul unde s-a aflat vechiul service auto Ford din capitala Banatului.
O veche carte poştală, achiziţionată de timişoreanul Vlad Capotescu, ilustrează intrarea în "Lunaparc" şi maşina primăriei din 1927.
Vlad Capotescu, reprezentantul Retromobil România din Timişoara, ne-a pus la dispoziţie câteva fotografii inedite cu nuntaşii care aveau maşini în România interbelică.
În 1930, la Timişoara erau în circulaţie 21 de maşini Renault. Reprezentanţa automobilelor franceze era deţinută de William Tichy.
Peste 70 de maşini şi motociclete de colecţie au putut fi admirate în centrul Timişoarei la a cincea ediţie a Retroparadei de Toamnă.
Chandler, Berliet, Brennabor, Adler, De Soto, Essex sunt mărci de autovehicule care circulau pe străzile Timişoarei de altădată.
Una dintre maşinile preferate de timişoreni în perioada interbelică a fost marca Chevrolet, fabricată de General Motors. Dovada succesului pe piaţa timişoreană o reprezintă cele 61 de automobile înregistrate până în 1929.
În perioada 1926-1927, peste 42.000 de modele 503, respectiv circa 37.000 de modele 514 au fost vândute în întreaga lume, inclusiv în ţara noastră.
Continuăm cu prezentarea maşinilor cu care circulau timişorenii în perioada interbelică. Ghid ne este „Automobilele în Timişoara interbelică”, o carte-document apărută datorită strădaniilor lui Vlad Capotescu, preşedintele Retromobile din Timiş.
Dacă în 1910, în România erau înregistrate circa 800 de automobile, în anul 1935 erau deja 36.286. În 1933, BMW a lansat primul model propriu şi a putut fi cumpărat şi la Timişoara.
Ford a fost unul dintre modelele de maşini cele mai iubite de timişoreni în perioada interbelică. Unul dintre motive a fost şi preţul scăzut.
Regele Carol al II-lea, însoţit de prim-ministrul Nicolae Iorga, a străbătut Timişoara la bordul unei limuzine Hispano-Suiza.
Maşinile timişorenilor din perioada interbelică, o carte-document cu peste 150 de fotografii inedite
Vlad Capotescu, preşedintele Retromobil România - filiala Timiş, mare colecţionar de fotografii, ilustrate şi vederi cu maşini vechi, va lansa la Retroparada primăverii, cartea “Automobilele în Timişoara interbelică”.
Cea mai bătrână maşină care circulă în zona de vest a României a fost fabricată în 1928. Este vorba de un Ford model A, care se află în colecţia lui Cristian Huţulete din Lipova.
După Al Doilea Război Mondial, pe străzile din Timişoara au început să apară din ce în ce mai rar maşinile private de lux.
În 1930, la Timişoara s-a organizat primul concurs de automobile din Banat. Printre cei care au participat a fost şi Principele Nicolae.
La sfârşitul anilor ’20 în Timişoara erau înregistrate aproximativ 100 de camioane pentru transport marfă. După un deceniu numărul acestora a ajuns la circa 300.
Timişoreanul Vlad Capotescu deţine o colecţie impresionantă de permise de conducere. Cel mai ,,vechi,, permis dateaza din anul 1927, iar cel mai ,,nou,, din anul 1944.
În anii ’30, funcţionau în Timişoara, pe strada Gării nr. 1 (lângă fabrica de pălării), un atelier auto şi o fabrică de trăsuri şi caroserii. Firma era a lui Michael Weiss.
Automobilele americane Chrysler erau unele dintre cele mai populare maşini care circulau în România, în perioada interbelică.
Jarco Matici este proprietarul celui mai bătrân automobil care a circulat prin Timişoara. Este un model DKW, care străbătea străzile din capitala Banatului încă de la sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial.
Modelele Dodge şi Plymouth au fost cele mai importante mărci de autoturisme din România interbelică. Vlad Capotescu, reprezentantul Retromobil în Timiş, ne-a pus la dispoziţie fotografii cu celebrele maşini pe străzile interbelice.