Puţin le pasă!

0
0

De banii pe care-i pierd zilnic transportatorii, producătorii şi distribuitorii de mărfuri, chiar că nu este nimeni interesat.

Citeam săptămâna trecută o analiză realizată de colegii de la „Ziarul Financiar" despre sumele care au fost alocate pentru investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară între 2005 şi 2009.

Cei trei miniştri ai Transporturilor, Gheorghe Dobre, Ludovic Orban şi Radu Berceanu, care au păstorit acest domeniu în ultimii ani, au avut la dispoziţie 7,2 miliarde de euro pentru astfel de lucrări. Da, aţi citit bine 7,2 miliarde de euro!!! Domnilor miniştri, pe ce naiba aţi cheltuit banii ăştia? România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul autostrăzi, cu puţin peste 300 de kilometri. Trenurile se târâie cu viteza melcului, iar în ultima perioadă au început să sară de pe şine mai ceva ca popicele de pe pista de bowling.

Este incredibil câtă lipsă de responsabilitate există în gestionarea investiţiilor în domeniul infrastructurii. Se cheltuiesc sume imense, iar rezultatele lipsesc cu desăvârşire. În România, un kilometru de autostradă depăşeşte chiar şi 15-20 de milioane de euro, în timp ce în Croaţia, pe tronsonul Zagreb-Split, kilometrul costă puţin peste şase milioane de euro.

Sunt oare conştiente persoanele care s-au tot perindat şi care încă mai stau pe fotoliul de ministru al Transporturilor, câte investiţii am pierdut din cauza infrastructurii? Vă aduc aminte un singur exemplu: Mercedes a ales, acum doi ani, să construiască o fabrică în Ungaria la Kecskemet, şi nu în România. Unul dintre principalele motive pentru această decizie a fost lipsa autostrăzilor. Probabil că guvernanţilor puţin le pasă!

Dar câţi turişti străini pierdem anual din cauza şoselelor proaste mişcă pe cineva? Probabil că guvernanţii sunt ultimii cărora le pasă!

De banii pe care-i pierd zilnic transportatorii, producătorii şi distribuitorii de mărfuri, chiar că nu este nimeni interesat.

În aceste condiţii, putem să le cerem şi noi ceva celor care conduc Ministerul Transporturilor: să-i mai vedem la faţă doar atunci când în România vor fi gata încă 500 de kilometri de autostradă. În rest, să stea zi-lumină pe şantiere. Dar fără camerele de luat vederi lângă ei pentru că vizitele de lucru nu ne interesează.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite