10% din traficul pe Internet e generat de boţi

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Boţii fac ravagii pe Internet
Boţii fac ravagii pe Internet

Boţii sunt programe care rulează procese automate care interacţionează cu web-ul. Au acaparat 10% din traficul total pe Internet ceea ce afectează publisher-ii şi advertiser-ii.

 eMarketer, o binecunoscută firmă de cercetare marketing, estimează că industria de display advertising va atinge în 2012 $15,3 miliarde dolari global. $1,5 miliarde de dolari se estimează a fi pierduţi, fiind serviţi acestor boţi. 

  

 SolveMedia, o companie americană care e specializată în servirea reclamei în aşa zis-ul CAPTCHA (o metodムautomată de a determină dacムutilizatorul unui software (site-uri de Internet, etc.) este o persoanムsau un program de calculator) şi care operează din 2011, a observat o creştere de 400% în încercările de înregistrare, votare, comentare pe Internet care sunt false (generate de boţi). 

  

 Boţii afectează negativ site-urilor cu trafic prin faptul că fură conţinut, creează conturi false (incluzând Twitter şi Facebook, precum şi alte site-uri de socializare) care mai apoi fi fi utilizate pentru lansarea altor atacuri, postează commenturi nerelevante. De asemenea, sunt afectaţi negativ şi cei care cumpără reclamă pe acele site-uri cu trafic mare prin faptul că reclamele sunt servite unor conturi care sunt false şi care nu vor deveni niciodată clienţi (conturile false umflă numărul total al utilizatorilor unui site, Facebook având, de exemplu, cam 83 milioane de profile false). 

 SolveMedia a găsit următoarele: 

 - majoritatea traficului generat de boţi vine din USA 

 - Singapore (56%) şi Taiwan (54%) au cel mai mare procentaj al traficlui generat de boţi, SUA având 16% din traficul total 

 - comScore, o altă firmă de analiză specializată în online, estimează că între 4% şi 11% din campaniile de advertising din SUA sunt servite boţilor 

  

 "Existenţa traficului noon-uman este o problemă care afectează întregul ecosystem digital", spune Kirby Winfield, senior vice-preşedinte al comScore. "Studiul nostru arată că o bună parte a campaniilor de advertising sunt servite traficului non-uman, ceea ce înseamnă o pierdere pentru advertiseri şi care diminuează oarecum încrederea în mediul digital. Orice pas făcut în direcţia estimării magnitudinii problemei şi corectării ei este un pas în direcţia cea bună". 

  

 Mai multe detalii puteţi afla de aici

  

  

 Ca o paranteză, SolveMedia este cunoscută în servirea reclamei în aşa zis-ul CAPTCHA.  

 Dar ce nu ştim noi, românii, e că această soluţie a fost şi încă este aplicată înaintea lui SolveMedia cu doi ani de o firmă startup românească AdCaptcher infiitata de Răzvan Tirboaca, un antreprenor online român din România. Citiţi aici mai multe despre povestea lui Răzvan. 

Opinii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite