Radu Magdin

Specialist în comunicare politică

Ţara este în criză politică, una de credibilitate internă şi externă. În consecinţă, „noul“ prim-ministru - indiferent că e un fost premier, actualul premier regândit profund, sau un terţ fresh - trebuie să aibă rezultate, dar până acolo trebuie să câştige răbdare şi încredere printr-un narativ adecvat. Concret, narativul câştigător trebuie să fie unul care, în final, aduce succes României.

În anii 90-2000, una dintre principalele teme din discursul public se referea la europenizare. Era dezideratul simplu al unei societăţi ieşite din comunism şi care nu trecuse prin cea mai uşoară tranziţie. În contextul cvasi-consensului – foarte important de altfel – din societate pentru aderarea la UE şi NATO, soluţia venea dinspre extern, din presiunea de a intra şi noi în rândul lumii, de a nu ne mai face din periferie o etichetă deloc comodă.

România globală începe la... Bruxelles. În siajul crizei Covid-19, Comisia Europeană, la început de 2021, face ceva fără precedent vis-a-vis toate statele membre UE: le transmite să-şi ia înapoi planurile naţionale de redresare şi rezilienţă şi să le facă mai ambiţioase, mai concentrate, mai incisive. O mini-lovitură de teatru.

Modifică Setările