Cum s-a dezvoltat Google în ultimii 8 ani. De la penalizarea ştirilor false la creşterea numărului de căutări vocale
0Dacă în urmă cu 8 ani Google a fost luat în vizor de mass-media pentru cantitatea tot mai mare de „aglomeraţie de conţinut“ fals, acum celebrul motor de căutare a simţit să răspundă. În ultima vreme, tot mai mulţi influenceri şi organizaţii au taxat lipsa de reacţie a Google faţă de unele site-uri care disipau conţinut spam.
În februarie 2011 a fost lansată actualizarea Google Panda, care vizează în mod specific conţinutul spam şi conţinutul de calitate redusă.
Mass-media a acuzat Google pentru că a promovat în mod constant ştiri false în ultimul an şi jumătate, o problemă atât de extinsă încât expertul în industria de căutare, Danny Sullivan, a făcut referire la aceasta ca fiind „cea mai mare criză a calităţii căutării Google“, potrivit searchengineland.com.
Google a luat deja măsuri pentru a combate problema ca răspuns la reacţia negativă din presă, inclusiv "taxarea" editorilor care promovau anunţuri false de ştiri.
Desigur, problema rezultatelor de căutare de încredere a fost de ani de zile pe radarul Google. În 2015, cercetătorii de la Google au lansat o lucrare privind încrederea bazată pe cunoaştere (KBT), o modalitate de a evalua calitatea paginilor web pe baza acurateţei lor factuale, şi nu a numărului de linkuri primite.
Căutarea vocală
Una din cinci căutări mobile se face în prezent prin căutarea vocală, iar această frecvenţă ar putea creşte pe măsură ce dispozitivele Google Assistant, cum ar fi Google Home, continuă să crească în popularitate.
Şi, pe măsură ce căutarea vocală creşte, ne putem aştepta să vedem o creştere a fragmentelor recomandate, din care Google furnizează frecvent rezultatele căutării vocale.
Există deja dovezi că această creştere are loc. Un studiu lansat de Stone Temple Consulting anul trecut a confirmat că fragmentele prezentate sunt în creştere, aparând pentru aproximativ 30% din cele 1,4 milioane de interogări testate.
Dacă această tendinţă continuă, fragmentele recomandate pot chiar să înceapă să rivalizeze listarea organelor de top ca loc pentru a fi observate. (Pentru mai multe detalii despre fragmentele recomandate şi despre cum să le vizaţi, verificaţi excelentul primer al lui Stephan Spencer pe această temă.)
Inteligenţa artificială (AI)
Au trecut deja peste doi ani de când a fost introdus pentru prima oară RankBrain, sistemul Google de învăţare a maşinilor, care ajută la procesarea rezultatelor căutării. De la introducerea sa, RankBrain a trecut de la manipularea a 15% din interogările de căutare, la aproape 100%.
În mai 2017, Google a avertizat webmasterii că utilizarea articolelor de marketing ca o tactică de construire a "link-building-urilor" la scară largă este împotriva orientărilor sale şi ar putea conduce la o sancţiune. Din moment ce acest lucru este deja cunoscut în comunitatea SEO, Google ar putea aduce o actualizare a algoritmului care vizează postarea manipulativă a clienţilor.
Indexarea mobilă, extrem de importantă pentru site-uri
Au trecut aproape trei ani de când Google a anunţat că bătălia mobil/desktop a fost câştigată de mobil în ceea ce priveşte căutările în Google. În 2017, BrightEdge a constatat că 57% din traficul dintre clienţi a venit de la dispozitivele mobile.
Google răspunde la această schimbare în comportamentul utilizatorilor prin indexarea mobilă, ceea ce înseamnă că Google va crea şi clasifica listele de căutare bazate pe versiunea mobilă a conţinutului, chiar şi pentru listele care sunt afişate utilizatorilor desktop.
Cu alte cuvinte, 2018 ar putea foarte bine să fie anul în care semnalele care utilizează numai căutările de pe dispozitivele mobile devin semnale care influenţează toate căutările. Site-urile care nu funcţionează pe un dispozitiv mobil pot deveni în curând învechite.