Elevii spun ca testele-grila ii dezavantajeaza

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In Capitala, noul sistem de testare a scos la iveala nereguli cu nemiluita

2.000 de elevi din Bucuresti si din judetele Brasov, Cluj, Constanta, Harghita, Iasi si Timis au participat, sambata, la simularea examenului de bacalaureat, constand in teste-grila, ceea ce i-a determinat pe elevi sa spuna ca testele-grila ii dezavantajeaza. In plus, aceasta actiune a scos la iveala numeroase nereguli, care trebuie prevenite la examenul propriu-zis din vara. Dupa ce au fost adunati in sali la ora 9, elevii au fost tinuti cu ochii in soare mai bine de 2 ore, pana cand au fost multiplicate variantele de subiecte (cu 6 sau 7 pagini fiecare) si foile pe care trebuiau trecute raspunsurile. Acest lucru s-a intamplat in conditiile in care s-au ales pentru simulare doar 6 discipline. La bacalaureatul adevarat, din vara lui 2003, vor fi peste 100 de discipline alese de elevi, iar timpul destinat multiplicarii va fi, evident, mai mare. "La vara, nu se va intampla asa ceva, pentru ca vom dota liceele cu mai multe copiatoare", a declarat Adrian Stoica, directorul Serviciului National de Examinare si Evaluare. Elevii bucuresteni cu care am discutat ne-au declarat ca testele-grila ii dezavantajeaza: "Acesta pare mai mult un examen auto, decat examen de bacalaureat. La subiectele clasice mai puteai castiga ceva puncte, chiar daca nu duceai rezolvarea pana la capat. Testele-grila inseamna totul sau nimic. Daca ai gresit la un calcul, se duce totul", a spus Dan Calavrezo, din clasa a XII-a a Liceului "Jean Monnet", din Capitala. "Am obtinut 7,60. Dar, daca se rezolvau integral subiectele, punctajul pe care l-as fi obtinut ar fi fost mult mai mare. Testele-grila sunt dezavantajoase, pentru ca ni s-ar fi punctat micile rezolvari in cazul in care asterneam pe hartie toata desfasurarea problemei", a spus Mirela Ceaus, de la Liceul "Tudor Vladimirescu", din Bucuresti. Elevii au apreciat, totusi, faptul ca, in mai putin de un minut, au aflat punctajul. Profesorul a suprapus folia transparenta cu grila de corectare peste foaia pe care elevii au notat cu 0 varianta de raspuns corecta si cu X cele trei variante incorecte. Totul s-a facut in prezenta a doi elevi martori, care au semnat pentru corectitudinea acordarii punctajului. Pentru ca majoritatea elevilor bucuresteni au obtinut sub 90 de puncte, specialistii Serviciului National de Evaluare si Examinare au afirmat ca trebuie coborat nivelul de dificultate al subiectelor.