Doljul - cu caciula in mana in fata lui Miron Mitrea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

blondului ministru al Transporturilor pentru repartizarea locuintelor sociale: "Nu bagati prea multi "colorati" de aia pe aici, ca se alege praful"

Aflat ieri intr-o vizita de lucru la Craiova, Miron Mitrea a fost asteptat, dis-de-dimineata, la limita dintre judetele Dolj si Olt, de toti reprezentantii partidului sau. Aici, Mitrea si prefectul de Dolj, Cornel Mondea, au taiat panglica inaugurala a tronsonului de drum Craiova-Bals (DN 65), in lungime de aproape 18 kilometri, care cuprinde si patru poduri. Investitia a costat 5,53 milioane USD, a fost inceputa in aprilie 1999 si incheiata in mai 2002. Ministrul Mitrea si suita s-au deplasat apoi la SC Electroputere SA, unde au fost condusi in aceeasi si aceeasi hala - singura amenajata pentru toate vizitele oficiale. Din acel moment, toti reprezentantii institutiilor vizitate au inceput sa vina cu "caciula" in mana la Mitrea, rugandu-l ba sa le gaseasca piata de desfacere pentru produse, ba sa dea bani pentru realizarea anumitor obiective, ba sa intervina pentru rezolvarea anumitor probleme. Astfel, Petru Sabaila - directorul general al SC Electroputere - dorea o privatizare mai rapida, dar cu un investitor care sa cumpere toata uzina cu cele patru divizii ale sale. Miron Mitrea i-a spus ca finantatorul japonez acuza societatea craioveana de faptul ca au crescut costurile privatizarii cu 15 milioane de dolari in mod nejustificat - de la 100 la 115 milioane USD. O alta doleanta a "citadelei electrotehnicii" era aceea de a moderniza vagoanele celor 18 garnituri de metrou contractate. Mitrea i-a spus lui Sabaila ca nu se poate: "Siemens (unul din ofertantii pentru cumpararea uzinei craiovene - n.r.) vrea ca Astra Arad sa modernizeze vagoanele iar Electroputere partea de tractiune!". In aceeasi hala exista si un permanent stand al SC Avioane SA. Nicolae Deneanu - directorul general - l-a abordat pe ministru in mod direct: "Dom' ministru, in 2000 s-a sistat programul de modernizare a YAR-99 "Soim". Ce facem dom'ne? Soimul nostru a fost declarat ca fiind cel mai bun avion din lume la clasa lui. Nu-i pacat sa-i taiem aripile? Pentru armata livram patru avioane la termen. O sa le aiba in curte. Cum facem si cu celelalte promise pentru comanda?". Intrebarile nu si-au gasit raspunsul dorit. "Pe mine ma pocneste dupa ceafa" - a spus prefectul despre primar Dupa ce a terminat cu industria craioveana, Miron Mitrea a intrat pe mana primarului craiovean, Vasile Bulucea. Acesta, cu esarfa tricolora pusa pe piept ca la cununii, i-a prezentat "realizarile". Primul obiectiv - ansamblul de 245 de locuinte sociale finantat de Ministerul Transporturilor, Lucrarilor Publice si Locuintei, care se afla in stare de executie, si proiectul altor 250 locuinte, care urmeaza a fi atacat intr-o etapa secundara, pe aceeasi finantare. Bulucea n-a ezitat sa-i mai ceara bani lui Mitrea. "Domnu' ministru, astea le terminam, pe celelalte le facem repede! Mai aprobati-ne inca 250 de locuinte, ca teren avem. Daca ne mai dati 300 de miliarde de lei, le facem si pe alea, adica 750 locuinte sociale in total" - si spunand acestea, pentru a fi mai convingator, primarul il inghiontea pe ministru cu degetele in piept din ce in ce mai tare. La un moment dat, prefectul Mondea l-a prins de mana pe Bulucea si i-a spus lui Mitrea: "Cu mine, cand vorbeste, ma pocneste si dupa ceafa!". Mitrea a spus ca ceea ce vrea primarul nu se poate: "Terminati-le pe astea 500 si pe urma mai vorbim. Dar aveti grija - nu bagati prea multi "colorati" de aia pe aici, ca se alege praful!". Ultimul obiectiv a fost centura de sud a Craiovei. Acolo, in mijlocul cartierului de rromi Popoveni, s-a incins o adevarata targuiala pentru bani. "Domnu' ministru, pana acolo am avut bani sa modernizez drumul cu patru benzi de circulatie. De aici incolo nu mai am bani sa-l termin" - a spus Bulucea. De gura lui Bulucea, Miron Mitrea a spus ca va face tot ce depinde de el ca sa ajute Craiova.