Huawei P9, lansat în România: are două camere, dar nu acestea sunt relevante

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Huawei P9 are două camere cu lentile semnate Leica. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Huawei P9 are două camere cu lentile semnate Leica. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Huawei P9 se va face remarcat pe piaţă şi în portofoliul companiei prin parteneriatul cu Leica, dar acesta e primul strat al unei poveşti bune de producere, promovare şi vânzare.

Huawei s-a transformat, de la an la an, într-o companie premium. De unde vindea telefoane 3G simple pentru reţeaua Digi Mobil în urmă cu câţiva ani, a crescut pe piaţa smartphone-urilor prin două strategii importante: fixezi un preţ sub al marilor rivali, păstrând un aspect premium şi dotări aproape de ale concurenţei, şi încerci să susţii segmentul flagship cu vânzări de volum la preţuri mai mici. Este pe jumătate strategia Samsung, doar că Huawei a adăugat caracteristica premium.

Şi aşa ajungem, după P6, P7, P8 la P9. Este un smartphone ca iPhone 6s, ca HTC 10 sau, mai corect spus, ca Mate S. Este construit din metal, are un ecran foarte bun (LCD) şi un preţ sub al concurenţei, dar mai mare decât cel practicat de regulă de Huawei. Este clar că această companie din China nu încearcă să concureze cu LG, ci cu Samsung, Apple şi, cumva secundar, HTC. 

Ca dotări tehnice, Huawei P9 şi P9 Plus (modelul mai mare, prezentat în acelaşi timp) dispun de procesor procesor Kirin 955, cu nuclee de 2,5GHz pe 64 de biţi. Primul are o baterie de 3.000 mAh, pe când cel de-al doilea una de 3.400 mAh. Ecranul este de 5,2 inci full HD, respectiv 5,5 inci, iar diferenţele sunt date de memoria RAM şi spaţiul de stocare. Versiunea ieftină este cu 32GB şi 3GB RAM, pornind de la 600 de euro, iar cea de-a doua, P9 Plus, este de 64GB cu 4GB RAM, iar preţul începe de la 750 de euro. Spre comparaţie, Galaxy S7 şi HTC 10 costă aproximativ 3.300 de lei, iar iPhone 6s a fost disponibil la un preţ mai mare. 

huaweip9 foto razvan baltaretu/adevarul

Playtech l-a avut deja spre review, aşa că voi cita de acolo impresiile despre acest telefon. „Huawei P9 este un smartphone care împrumută şi din «tradiţia» chinezească, dar şi din marketingul occidental. Este un smartphone bine gândit, bine închegat, dar căruia pare să îi fie greu să se desprindă de «moştenirea» sa asiatică.

Huawei se apropie de nivelul Samsung, LG, HTC sau iPhone, dar încă nu a ajuns acolo. Compania a dat dovadă de originalitate în ceea ce priveşte hardware-ul şi a făcut un pariu (de pe urma căruia sper să beneficieze din plin) în ceea ce priveşte camerele foto, care nu vor fi pe gustul tuturor. Un lucru e clar, Huawei e o companie de urmărit, una care a arătat, pe parcursul timpului, că ştie cum să inoveze şi că ştie să îşi asculte publicul", se scrie în acest review. 

Huawei a reuşit să facă un P9 cu care să te afişezi, care să-ţi placă din ecran până la finisajul de pe spate şi este ca un Mate S mai mic, potrivit oamenilor obişnuiţi cu iPhone, HTC sau chiar Samsung. Capătă seria P, odată cu acest telefon, o identitate a sa şi să nu fie bazată doar pe laude goale. Dar camerele sunt mult, mult prea mult, marketing. 

De ce spun că brandul „Leica" nu înseamnă şi poze la acelaşi nivel?

Huawei a mărit preţul anul acesta, pentru că şi în marketing a băgat mai mulţi bani. Brandul Leica e costisitor. În SUA se fac reclame cu personajul principal din filmul "Superman". Şi el costă. Cu cât vezi aceste gadgeturi folosite de vedete, şi unele dintre cele mai mari, atunci vei dori unul. Poate tu nu, dar zeci ca tine da. Şi cu cât vezi şi ştii mai mult o marcă, cu atât bugetul de marketing a fost mai mare. De aceea Beats vinde căşti şi cu 300 de dolari, Samsung vinde telefoane cu peste 900 de dolari, iar un iPhone n-a fost niciodată ieftin, deşi toate acestea costă mult mai puţin „la fabrică“. Aşa şi Huawei ajunge în liga asta.

Povestea Leica este simplă şi nu este o excepţie. Camerele foto sunt produse, de fapt, de Sunny Optical, cel mai mare furnizor de modul foto pentru telefoane. Nu, Leica n-a produs nici senzor, nici lentilele pentru optică sau vreo bucată de cod în algoritmul camerei. Leica a „produs" o semnătură şi a acordat feedback (conform Huawei). Şi-a dat acordul să apară numele său pe spatele telefonului, să apară camerele sale în reclamele Huawei, iar oamenii săi să apară în videoclipuri de promovare gândite de publicitarii Huawei.

Într-o declaraţie transmisă Go4IT, Huawei a explicat puţin ce înseamnă parteneriatul. „De la început, Leica a fost foarte implicată în dezvoltarea acestor dispozitive. A existat o colaborare tehnologică semnificativă între Huawei şi Leica în jurul multor aspecte ale camerei, inclusiv designul optic, calitatea imaginii, procesarea imaginii, optimizarea şi construcţia mecanică a modului de cameră, şi până la interfaţa grafică pentru utilizatori". Poţi înţelege ce vrei de aici - cum ar fi că Leica are un set de cerinţe pe care dacă le respecţi şi ai bani să plăteşti, devine partenerul tău. Situaţia e, astfel, destul de simplă.

Ideea camerei monocrome e inspirată de la Leica M Monochrom, o cameră care fotografiază doar alb-negru şi este digitală. Aceasta a fost transferată în smartphone în modulul secundar monocrom. Apoi, pe P9, utilizatorii pot alege între trei moduri care imită filmul: standard, culori vii şi culori discrete. Huawei susţine că fiecare mod redă fidel stilul autentic şi coloristica Leica. Ceea ce nu-i dificil de reprodus, dat fiind că a colaborat cu Leica. 

Ţine însă cont că oricât de strânsă ar fi fost colaborarea, Huawei n-a avut la dispoziţie decât un senzor de telefon şi acesta este cât se poate de limitat. În următorii cinci ani, poate chiar zece, telefonul încă nu va reproduce un cadru ca o cameră full frame Leica, Nikon sau Sony. Uite un exemplu: Cosmin Bumbuţ a realizat poze în Cuba doar cu un telefon, dar reproducerea detaliilor, coloristica şi adâncimea de câmp sunt departe de cele ale unei camere foto dedicate. Asta nu înseamnă însă că nu-ţi poţi exprima viziunea artistică, fotografică foarte bine şi cu un telefon. 

Ceea ce Huawei şi Leica vând este un vis: şi tu poţi fi fotograf ca mai marii fotografiei. Realitatea este că nu eşti. Cei mai mulţi oameni cu un smartphone folosesc camera pentru selfie-uri, poze cu câini, flori sau copii, poze pentru sexting (şi înţelegi ce vrei de aici) sau pentru a filma banalităţi din vieţile lor. Şi acesta este publicul cumpărător. Că un fotograf ar vrea un telefon excelent pentru poze şi că Huawei împreună cu Leica l-ar putea livra nu mă îndoiesc, dar ar implica un cost mare în cercetare şi dezvoltare, în fabricare şi prea puţini oameni ar fi interesaţi de aşa ceva.

huaweip9 foto razvan baltaretu/adevarul

Astfel, Huawei P9 are un atu: face poze alb-negru, care ies ceva mai bine luminate decât cele color. Leica nu va intra, dintr-o dată, în telefonul tău şi tu vei fi noul Henri-Cartier Bresson. La cum arată Huawei P9 acum, până la un viitor review, camera sa este de top 5 şi este un pas serios în reproducerea detaliilor faţă de toate celelalte de până acum. 

Putea avea o stabilizare optică mai bună în video, dar modurile pentru noapte sunt excelente şi reproducerea tonurilor de gri în pozele alb-negru e foarte bună (judecată pe un senzor atât de mic, ca cel de telefon). Şi este, totuşi, o iniţiativă îndrăzneaţă a Huawei. În termeni de marketing şi distracţie când face poze, îi merge. Cât despre Huawei P9 per total rămân la impresia de la început: este un smartphone care duce compania puţin mai sus, arată că poate mai mult şi livrează în segmentul premium foarte bine. Şi da, este recomandabil spre cumpărare, dacă n-ai o problemă cu interfaţa.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite