Un român din patru face cumpărături online
027% dintre românii conectaţi la internet îşi fac cumpărăturile online, conform unui studiu recent, realizat de Daedalus Millward Brown şi remis „Adevărul“.
În ultimii ani, numărul de utilizatori ai comerţului online din România s-a plasat într-un trend asecendent. Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown, la începutul lui 2013, 27% din totalul populaţiei cu acces la internet se declarau utilizatori ai comerţului electronic.
Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă şi în rândul persoanelor de o vârstă mai înaintată - categoria 45-55 de ani crescând de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic în 2013 - dar şi în rândul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic, în uşoară creştere faţă de anul trecut).
“Cred că am ajuns la un punct de cotitură în comerţul din România” spune Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi Director de Dezvoltare eMAG. “Practic, astăzi 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare.”
Categoria electroIT continua cea mai căutată de cumpărătorii online, anul trecut 20% din vânzările de produse electroIT fiind generate de comerţul online. Prin comparaţie, din tot retailul din România, cumpărăturile online au reprezentat doar 2%.