Orange România a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul 3 din 2021. Unul din trei smartphone-uri vândute este 5G
0Grupul Orange a anunţat ieri, 26 octombrie, rezultatele financiare pentru trimestrul 3 din 2021 şi alte informaţii legate de numărul de clienţi, extinderea reţelei şi acoperire, tranzacţia cu Telekom.
În intervalul iulie - septembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 273 milioane de euro, similară cu aceeaşi perioadă a anului anterior. S-a înregistrat, totodată, o creştere a veniturilor din servicii datorită măririi bazei de clienţi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, în pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor de echipamente.
La 30 septembrie 2021, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.798.000 de clienţi, în creştere cu 1,7% comparativ cu finalul T3 2020. Serviciile fixe în bandă largă aveau 451.000 de clienţi, în creştere cu 18,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2020.
T3 2021 a fost marcat de finalizarea tranzacţiei prin care Orange România a achiziţionat pachetul majoritar de 54% din acţiunile Telekom Romania Communications. Se aduc, astfel, împreună două infrastructuri de comunicaţii, precum şi echipe cu cea mai bună expertiză în ceea ce priveşte calitatea reţelelor fixe şi mobile în România, pentru ca românii să aibă acces, în viitor, la o ofertă completă de servicii convergente fix-mobil şi TV.
Pe parcursul anului 2021, a crescut accesul la conectivitate 4G, procentul de acoperire pentru zonele urbane şi rurale fiind de 98,29% din populaţie. De-a lungul primelor 9 luni din 2021, Orange s-a extins cu reţeaua 4G în 243 localităţi şi cu cea 4G+ în 1271 de localităţi.
Reţeaua Orange 5G a devenit disponibilă în T3 şi clienţilor din Craiova, fiind prezentă astăzi în oraşe precum Braşov, Bucureşti (acoperit 100%), Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara, dar şi în localităţi din judeţul Ilfov, staţiuni montane şi estivale. În plus, succesul reţelei Orange 5G s-a reflectat şi în achiziţia de telefoane, 1 din 3 smartphone-uri vândute de Orange fiind compatibile cu tehnologia 5G. Totodată, numărul gospodăriilor care au primit acces la serviciile fixe oferite de Orange România prin reţeaua proprie de fibră a crescut cu aproximativ 195.000 în Q3 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În perioada iulie – septembrie, Orange România a primit două recunoaşteri importante pentru calitatea şi performanţele reţelei. Pentru al patrulea an consecutiv, Orange România a fost recunoscută de Ookla, cea mai renumită organizaţie independentă de măsurare a calităţii reţelei de telecomunicaţii din întreaga lume, cu premiile Speedtest Awards, fiind recompensată la toate categoriile disponibile cu premii pentru: „Cea mai rapidă reţea fixă”, „Cea mai rapidă reţea mobilă”, „Cea mai mare acoperire mobilă” şi „Cea mai bună reţea mobilă”, iar performanţele reţelei 5G şi ale reţelei fixe au fost recunoscute, totodată, pentru prima dată de către Ookla. De asemenea, conform unui raport ANCOM întocmit pe baza testelor făcute de utilizatori pe platforma Netograf.ro în anul 2020, s-a confirmat că Orange are cea mai bună viteză de internet fix şi mobil din România.
Pe segmentul B2B, în trimestrul al treilea al anului 2021 s-a înregistrat o evoluţie pozitivă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea veniturilor din IT&C a fost determinata de continuarea proiectelor de transformare digitala a companiilor şi a administraţiilor publice. Astfel, soluţiile de securitate cibernetică au cunoscut o creştere de 53%, iar cele de cloud si colocare de echipamente de 29%.
În trimestrul 3 din 2021, Orange Money a înregistrat o creştere de 19% a bazei de clienţi comparativ cu T3 2020, aceasta ajungând la 292.000 de clienţi la 30 septembrie 2021. Totodată, în T3 2021 a crescut cu 24% numărul de carduri de debit faţă de T3 2020, generând şi o creştere cu 25% a tranzacţiilor cu cardul de debit. Începând din iulie 2021, produsele financiare digitale Orange Money, disponibile până acum doar clienţilor Orange România, devin accesibile utilizatorilor din orice reţea de telefonie mobilă din România.
În perioada iulie-septembrie 2021 a crescut numărul de utilizatori care au optat pentru servicii digitale. Nivelul de utilizare a serviciului MyOrange pentru tranzacţii de reîncărcare şi plată a înregistrat o creştere cu 24% faţă de perioada similară a lui 2020. Totodată, numărul de membri în Comunitatea Orange care au ales să afle aici informaţii şi răspunsuri despre produsele şi serviciile Orange, a crescut cu peste 70% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
YOXO, primul abonament mobil complet digital din România, fără perioadă contractuală, a continuat şi în T3 2021 să înregistreze o creştere constantă a numărului de utilizatori activi, iar din septembrie permite activarea unui abonament cu eSIM, oferind o călătorie digitală completă de la început până la sfârşit şi o activare imediată a serviciului.
Tot în T3 2021, Orange a lansat în premieră în ţara noastră campania „Premium pentru mine şi natură”, ce le oferă clienţilor posibilitatea de a cumpăra exclusiv online smartphone-uri de top, recondiţionate. Demersul a dus la o creştere de 4 ori a vânzărilor de telefoane recondiţionate faţă de T3 2020. Astfel, Orange contribuie la reducerea impactului deşeurilor electronice asupra mediului înconjurător şi continuă seria iniţiativelor green, punând accent pe principiile comerciale ale unei economii circulare.