Noul tip de ţeapă care te-ar putea transforma în victimă a hackerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un număr surprinzător de mare de utilizatori au crezut infractori care s-au pretins tehnicieni. Ba mai mult, au şi instalat programe recomandate de aceştia.

Microsoft a publicat recent rezultatele unui nou studiu global, ca parte a „National Cyber Security Awareness Month“. Conform acestuia, doi din trei utilizatori au avut experienţa unei înşelăciuni care pretindea a fi o formă oarecare de suport tehnic, în ultimele 12 luni. În acelaşi context, una din 10 persoane a pierdut bani în urma unei escrocherii de tip „suport tehnic“.

Dintre cei care au continuat interacţiunea frauduloasă, 17% aveau peste 55 de ani, iar 34% aveau vârste cuprinse între 36 şi 54 de ani. Iar unul din cinci utilizatori care a continuat interacţiunea a descărcat software, a vizitat un website înşelător, a dat escrocilor permisiunea de a le accesa dispozitivul de la distanţă sau le-a oferit informaţii privind cardul de credit sau alte forme de plată. Probabilitatea de continuare a interacţiunii frauduloase este mai crescută pentru consumatorii din India (54%), China (35%) şi Statele Unite ale Americii (33%).

În aceleaşi două state, una din cinci persoane a raportat pierderi de bani în urma acestor înşelăciuni. Dar 92% din cei care au pierdut bani în SUA au declarat că au recuperat cel puţin parţial sumele pierdute. Iar 58% din utilizatorii din China şi 67% din cei din India şi-au recuperat, de asemenea, o parte din sume. Studiul global s-a desfăşurat pe perioada verii anului 2016 şi a inclus respondenţi din Australia, Brazilia, Canada, China, Danemarca, Franţa, Germania, India, Singapore, Africa de Sud, Regatul Unit al Marii Britanii şi Statele Unite ale Americii.

Metoda „clasică” a escrocheriilor de tip suport tehnic urmează un model comun: escrocul telefonează acasă unei persoane vârstnice, pretinzând că are un parteneriat cu o companie cunoscută; pretinde descoperirea existenţei unor programe malware, viruşi sau alte probleme tehnice pe un computer personal; ulterior îi vinde persoanei vârstnice servicii de suport tehnic contra unei taxe.

Deşi metoda prezentată este încă folosită în prezent, noile cercetări indică un număr alarmant de victime tinere ale acestei fraude de tip suport tehnic. 50% din respondenţii care au continuat o interacţiune frauduloasă se încadrează între vârstele de 18 şi 34 de ani. Rezultatele pot – la o primă vedere – părea surprinzătoare, contrazicând preconcepţia conform căreia escrocii se adresează persoanelor în vârstă.

Sunt câteva reguli de bun-simţ care pot proteja utilizatorii de aşa ameninţări. Firesc, niciodată nu ar trebui achiziţionate produse software sau servicii de la terţi fără o identitate verificată. De asemenea, nu ar trebui să oferi acces la computer decât dacă se confirmă fără dubiu că este un reprezentant legitim al echipei de suport tehnic a unei companii a cărui client sunteţi deja. Şi nu în ultimul rând, nu ar trebui să accesezi site-uri indicate de terţi pe mail. Companiile nu cer date confidenţiale prin mail şi paginile lor sunt securizate prin adrese https.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite