Ce valoare are un nume: un american şi-a vândut pe internet numele de familie pentru 45.500 de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Americanul primeşte 3.000 de dolari pe săptămână pentru a purta pe tricou logo-uri celebre
Americanul primeşte 3.000 de dolari pe săptămână pentru a purta pe tricou logo-uri celebre

Jason Sadler şi-a scos la licitaţie unul din bunurile moştenite: numele de familie. Începând cu 1 ianuarie, el se va numi Jason HeadsetsDotCom, timp de un an, în urma licitaţiei încheiate miercuri, la data sonoră 12.12.12.

„Numele meu legal va fi HeadsetsDotCom. Distracţie!”, a scris domnul (încă) Sadler, într-un e-mail adresat huffingtonpost.com. Câştigătorii licitaţiei sunt, după cum le spune şi numele, distribuitori online de căşti. Site-ul şi-a câştigat numele în buletinul lui Sadler după ce a licitat peste valoarea maximă oferită de PawnUp.com.

Americanul de 30 de ani care se va numi în curând „CăştiPunctCom” a declarat pentru CNNMoney că are de gând să doneze o parte din suma câştigată pentru acţiuni caritabile, pe lângă a începe o afacere.

El a intermediat tranzacţia prin site-ul specializat buymylastname.com. Este chiar atât de plictisit de numele lui sau licitaţia este doar un mod de a atrage atenţia? „Ambele, împreună cu o mini criză de identitate”, estimează ABC News.

Deţinătorul afacerii iwearyourtshirt.com

„De-a lungul vieţii mele, am avut trei nume de familie, şi niciunul nu a avut o semnificaţie pentru mine şi pentru identitatea mea”, scrie pe site-ul său (iwearyourtshirt.com) viitorul proprietar al numelui nou. Deşi este apropiat de membrii familiei lui, Jason Sadler spune că munca investită în compania lui îi dă sentimentul identităţii, şi nu numele familiei. „Iwearyoutshirt.com” promovează companiile prin metoda descrisă în numele site-ului, le poartă logo-ul pe tricouri, pentru 3.000 de dolari pe săptămână.

În plus, face şi o înregistrare video cu tricourile respective, pe care o distribuie celor peste 23.000 de fani de pe Facebook şi 40.500 – pe Twitter.

Sadler a câştigat în acest fel aproximativ 500.000 de dolari, conform ABC News, de la înfiinţarea firmei, în 2008. A purtat, în schimb pe tricou, nume celebre, de la Doritos, Pepperidge Farm sau Pizza Hut.

Ideea de a-şi schimba numele i-a venit de la divorţul mamei lui de tatăl su vitreg, iniţial, în glumă. Când şi-a început compania şi căuta moduri de promovare însă, s-a hotărât că vrea să-şi schimbe numele oricum. „Să vedem ce va alege lumea pentru mine”, spunea el la începutul licitaţiei, pe 1 noiembrie.

Companiile, în războiul licitaţiilor pentru nume

Între timp, 22 de companii au licitat. Începând de la zero dolari, licitaţia s-a încheiat pe 12 decembrie la suma de 45.500 de dolari. Sadler îşi va schimba numele formal, după legile statului Florida, dar şi pe conturile de Facebook, Twitter şi YouTube. El va primi în avans un sfert din sumă, iar restul de 75%, a doua zi după schimbări, pe 2 ianuarie 2013.

„O să cumpăr domeniul cu numele meu nou, oricare ar fi, şi acolo va fi blogul meu personal timp de un an”, a declarat el pentru ABC News.

Sadler nu ştie încă ce nume va purta după expirarea contractului cu headsets.com, pe 31 decembrie 2013. „Nu vor reveni la Sadler. Voi alege un nume la întâmplare sau voi organiza o altă licitaţie” a spus el. Dintre opţiunile pe care le are la dispoziţie, „Jason Internet” este o variantă care nu sună rău.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite