VIDEO Nokia, Samsung şi Sony schimbă localizarea în spaţii închise prin proiectul In-Location Alliance

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul sistem de localizare promite o acurateţe de până la 30 de centimetri.
Noul sistem de localizare promite o acurateţe de până la 30 de centimetri.

Până să-şi anunţe telefoanele cu Windows Phone 8, Nokia a anunţat un proiect pe care l-a început împreună cu alte 22 de companii. Acesta se referă la localizarea utilizatorilor în spaţiile publice, în general centre comerciale şi aeroporturi. Alături de Nokia, alte nume mari sunt Sony, Qualcomm şi Samsung. Aceştia vor colabora sub denumirea „In-Location Alliance”.

In-Location Alliance se va ocupa de îmbunătăţirea, actualizarea şi adoptarea de către piaţă a serviciilor şi tehnologiilor acestui proiect de localizare. Nokia, Sony şi Qualcomm vor lansa primele soluţii pilot pentru acest domeniu până la finalul anului. Partea interesantă este faptul că vor să folosească standardul Bluetooth 4.0 şi conectivitatea WiFi, fără GPS, pentru a îmbunătăţi rezultatele şi pentru a economisi baterie, notează „The Verge”.

După ce vor fi finalizate testele primelor soluţii pilot, planul este ca pe tot parcursul anului 2013 să fie introdus acest serviciu în smartphone-uri. Broadcom, unul dintre membrii In-Location, a prezentat de curând un chip care promite îmbunătăţirea localizării în spaţii închise şi vine cu suport pentru standardul 802.11ac (5G WiFi). Planul de viitor este ca această alianţă să furnizeze standardul pentru acest serviciu, alături de actualizările de rigoare.

„Localizarea în spaţii închise este următoarea inovaţie în materie de servicii mobile, oferind multe oportunităţi pentru îmbunătăţirea relaţiei cu utilizatorii”, se arată în comunicatul de presă remis de In-Location Alliance. Această alianţă preconizează că până în 2015 sau cel mai târziu 2017, tehnologia va fi prezentă pe orice terminal şi implementată în spaţiile publice.

Cine sunt câştigătorii şi pierzătorii cu această tehnologie

Geolocalizarea nu este nimic nou, ea se face de ani buni prin sistemul GPS, dar acesta nu este prea bun în spaţii închise şi consumă multă energie. Însă folosirea Bluetooth 4.0 şi WiFi va îmbunătăţi acest aspect, dar cineva câştigă şi cineva pierde odată cu acest sistem de localizare.

În primă fază, câştigă utilizatorii care vor putea să găsească mult mai uşor anumite obiective dintr-un mall, de exemplu. Desigur, va funcţiona foarte bine şi într-un aeroport pentru a găsi la timp poarta de îmbarcare sau să ştii unde îţi este bagajul. Apoi, câştigă vânzătorii şi cei care câştigă bani din afişarea anunţurilor, pentru că pot trimite anunţuri specifice utilizatorilor în proximitatea lor, dat fiind că sistemul are o acurateţe de 30 de centimetri.

Dar tot utilizatorii sunt şi cei care pierd, pentru că vor fi asaltaţi cu anunţuri şi toate vor fi pe baza caracteristicilor personale. De exemplu, te găseşti într-un centru comercial şi în faţă ai un panou publicitar. Pe acela îţi vor fi afişate anunţuri bazate pe căutările tale pe Internet sau pe pasiunile tale. Practic, anunţul va acţiona la nivel subconştient şi nu va fi aleatoriu ca până acum. Va fi cam cum se întâmplă pe Facebook sau pe Gmail, doar că anunţurile vor fi chiar în mediul de unde poţi cumpăra produsele promovate.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite