Pilotul Mihai Marinescu va promova brandul turistic al României într-o competiţie la Abu Dhabi
0Brandul naţional de turism va fi promovat la finala GP2 Series de la Abu Dhabi, din perioada 10-13 noiembrie, în urma unui parteneriat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi pilotul Mihai Marinescu.
Pe durata competiţiei desfîşurate în capitala Emiratelor Arabe Unite, Marinescu va avea afişat brandul naţional de turim (logo şi slogan) pe monopost şi pe echipamentul de concurs, ca şi la etapa din octombrie 2011 de la Monza (Italia), se arată într-un comunicat al MDRT.
Promovarea într-un astfel de cadru este o opţiune consacrată şi pentru alte destinaţii turistice şi o modalitate de a asocia imaginea României cu valori precum calitatea şi performanţa, precizează instituţia.
Potrivit datelor furnizate de MDRT, cele nouă etape ale sezonului 2010, în care pilotul Mihai Marinescu a concurat ocupând locul zece în clasamentul final, au atras pe circuite peste 300.000 de spectatori. Ca expunere TV, Eurosport a difuzat 15 ore de transmisiuni live şi aproximativ 50 de ore de înregistrări şi rezumate.
"În acest an, Mihai Marinescu a obţinut constant clasări bune în campionatul FIA Formula 2, urcând de trei ori pe podium şi, mai ales, reuşind cel mai important rezultat din istoria sportului automobilistic românesc: victoria de la Monza, Italia din luna octombrie 2011. În urma acestei etape, Mihai Marinescu s-a clasat pe locul 5 în clasamentul general al competiţiei.
Evoluţia, spectaculoasă şi consistentă, a pilotului Mihai Marinescu, a făcut ca acesta să se regăsească în prim-planul camerelor de luat vederi în peste 10 % din timpul total al transmisiunilor live", se arată în comunicat.
Participarea lui Mihai Marinescu în Finala GP2 Series reprezintă o oportunitate de promovare a României şi a brandului turistic naţional, întrucât competiţia atinge un public ţintă dedicat şi beneficiază de o audienţă importantă. Astfel, vor fi aproximativ 200.000 de spectatori în tribune iar prin mass media evenimentul este transmis în aproximativ 179 de ţări, cu o audienţă de aproximativ 150 de milioane de telespectatori, la care se adaugă apariţiile din presa internaţională de mare tiraj, potrivit sursei citate.
Acţiunile de promovare care vizează creşterea notorietăţii destinaţiilor şi produselor turistice româneşti prin intermediul unor personalităţi artistice, culturale, sportive cu recunoaştere naţională şi internaţională, fac parte din programul anual de marketing şi promovare turistică a României. Ele se desfăşoară în paralel cu alte tipuri de activităţi de promovare organizate de MDRT, iar costul lor este suportat din fonduri europene alocate României, prin Programul Operaţional Regional.