Simona, brandul neexploatat! „Mă aştept să fie din ce în ce mai dorită, pentru că e imaginea valorii, a performanţei”
0Spre deosebire de tenismenii de top, care încasează bani grei din reclame, Halep încă nu şi-a “vândut” imaginea nici în România, nici „afară”. Simona Halep are un singur contract de publicitate, cu o firmă de echipament sportiv.
O ştire publicată ieri pe siteurile de tenis ne spune că Maria Şarapova a depăşit cifra de 1 milion de „urmăritori” pe twitter. Pe facebook are deja 13 milioane de fani, iar veniturile pe care le–a realizat doar în 2013 din publicitate se ridică la peste 20 de milioane de dolari, de 4 ori mai mult decât a luat din tenis în decursul aceluiaşi an. Brandul, rezultatele de pe teren, personalitatea din afara lui şi chiar şi activitatea pe reţelele sociale sunt logic conectate cu veniturile comerciale – cu cât eşti mai popular, cu atât ai mai multe şanse de a prinde contracte generoase. C-aşa e-n tenis ...
Simona Halep n-are facebook, nici twitter şi încă se exprimă greoi în limba engleză, pe care încearcă să o aprofundeze în aceste zile cu ajutorul unei cărţi: Harry Potter. Singurul ei contract de publicitate a fost semnat recent cu Adidas şi include câteva bonusuri de performanţă consistente, dar încă foarte mici faţă de ceea ce se plăteşte în tenisul mondial.
Şi nici măcar piaţa românească de publicitate nu a “sărit pe Simona Halep pentru a profita de acest capital de imagine enorm pe care l-a dobândit românca. Audienţele măsurate în timpul finalei cu Şarapova sunt impresionante: aproximativ 1,7 milioane de români care au urmărit meciul pe cele două posturi care au transmis meciul, Antena 3 şi Eurosport. “Brandul nu este conturat în mintea oamenilor şi de aici reţinerea oamenilor de a-i propune contracte. În funcţie de rezultatele ei, cred că e o chestiune de timp până va intra în vizorul publicitarilor. Simona e un brand în construcţie şi de aceea mai durează puţin timp”, consideră Petre Barbu, editorialist “Adevărul”, puternic conectat la piaţa de publicitate.
Sorin Psatta de la Graffiti crede că oricine îşi va asocia imaginea cu Halep va merge pe un drum câştigător: “Mă aştept să fie din ce în ce mai dorită, pentru că ea e imaginea performanţei, a valorii. E mai uşor să te asociezi cu un campion decât să creşti un campion. Viitori campioni nu sunt sponsorizaţi acum de nimeni, dar se va face coadă la ei când devein celebri”. Pe de altă parte, Psatta e de părere că va mai trece ceva timp până o vom vedea la televizor, făcând reclamă unui anumit produs: “Asta presupune un contract de exclusivitate, pe termen lung. Sper să aleagă un brand de confecţii, de cosmetice, nu unul de salam sau de brânză”.
Venituri mari din tenis
Dacă Simona nu a cucerit încă piaţa de publicitate, în schimb, ea a câştigat 4,5 milioane de dolari din premiile cumulate din tenis. 2,5 milioane din această sumă a venit doar în 2014, Halep fiind pe locul 3 în topul veniturilor din tenis realizate pe anul în curs, după Şarapova şi Na Li. Suma amintită nu reprezintă efectiv ce a intrat în contul jucătoarei, pentru că se scad impozitele, plata deplasărilor, a antrenorilor, a managerului, plus alte cheltuieli.
Veniturile obţinute de tenismeni în 2013
Pe teren Din publicitate
1.Roger Federer 10,3 45
2. Rafael Nadal 7,4 25
3. Maria Şarapova 5,1 22
4. Novak Djokovici 10,3 9,5
5. Na Li 1,4 17
6. Serena Williams 5,3 11
Sume exprimate în milioane de dolari