STUDIU Aproape jumătate din angajaţii marilor companii văd corupţia din România ca un fenomen generalizat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O parte din angajaţi consideră corupţia ca fiind un fenomen generalizat FOTO Adevărul
O parte din angajaţi consideră corupţia ca fiind un fenomen generalizat FOTO Adevărul

Patru din 10 angajaţi ai marilor companii din România consideră corupţia un fenomen generalizat. Aceştia susţin că practicile de dare şi luare de mită sunt extinse în mediul de afaceri local, însă nivelul este mai redus decât în Europa de Est, unde ajunge la 63%, se arată într-un studiu EY.

„Cu toate că acest fapt este îngrijorător, dacă privim cu atenţie realizăm că în Estul Europei percepţia generală privind corupţia este mai mare (63%), iar în ţările cu o dezvoltare-rapidă aceasta atinge 61%. De asemenea, participanţii la studiu sunt mai optimişti in ceea ce priveşte măsurile anti-corupţie comparativ cu situaţia din ultimii doi ani”, arată Laura Lică-Banu, senior manager în cadrul EY România.

Studiul, realizat pe un eşantion de 3.800 de angajaţi din companii mari, printre care şi companii din România, arată că există o corelaţie clară între comapniile care sunt în creştere şi aplicarea cu stricteţe a regulilor de conformitate. 

„Mediul de afaceri din România se mişcă în direcţia bună. Există un angajament mai serios din partea managementului companiilor pe linia comunicării politicilor anticorupţie şi a acordării unei atenţii speciale riscului reputaţional care le poate afecta afacerea. Răspunsurile arată o creştere a conştientizării companiilor asupra necesităţii de a adopta programe de conformitate anti-corupţie şi de a monitoriza conflictele de interes. Trebuie să continuăm să punem cărămizi pe această bază”, a completat Lică-Banu.

Politici anticorupţie, adoptate de către companii 

Studiul relevă că firmele din România au început să lucreze la adoptarea unor programe de conformitate eficiente. Astfel, 58% dintre participanţii la studiu au menţionat că au fost adoptate politici anticorupţie de către companii sau că sunt conştienţi de existenţa acestora, jumtate dintre respondenţi consideră utile sesiunile de instruire anti-corupţie şi 52% spun că raportul transmis pe canalul de avertizare al companiilor este urmat de către o acţiune a managementului faţă de cel care a încălcat regulile anticorupţie.

„Încă există o presiune mare pentru companii, de a-şi dezvolta business-ul. Studiul relevă clar încrederea că o procedură eficientă de conformitate şi un management corespunzător al riscurilor de fraudă şi corupţie vor asigura sustenabilitatea afacerii”, apreciază Burcin Atakan, director executiv şi liderul departamentului de investigare a fraudelor al EY România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite