La Targul de la Londra, Romania promoveaza un produs turistic care inca nu exista

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Editia cu numarul 24 a Targului International de Turism de la Londra (World Travel Market) a debutat ieri cu stangul pentru Romania. Delegatia prezenta aici, din care fac parte 10 reprezentanti ai

Editia cu numarul 24 a Targului International de Turism de la Londra (World Travel Market) a debutat ieri cu stangul pentru Romania. Delegatia prezenta aici, din care fac parte 10 reprezentanti ai MTCT, in frunte cu secretarul de stat Nicu Radulescu, e, totusi, de parere ca "oferta inedita" din acest an va face ca participarea Romaniei la Targ sa fie un mare succes. Cu toate ca oficialitatile romane recunosc ca nu e deloc pregatita pentru primirea turistilor straini, Delta Dunarii a ajuns principalul produs turistic promovat de Romania la cel mai important eveniment anual din industria de profil. Explicatia secretarului de stat Radulescu este aceea ca, "la ora actuala, pe piata mondiala trebuie sa vii si sa te impui cu produse unice". I-am sugerat dlui Radulescu ca Delta, oricat ar fi ea de unica, nu poate face fata unei invazii de turisti, asteptata ca urmare a acestei politici de promovare. Reprezentantul MTCT a argumentat: "In nici un caz nu vom avea de-a face cu o invazie de turisti atat de repede, iar solutii vom gasi oricum". La standul Romaniei - inconjurat de un poster ce infatiseaza Castelul Bran, Poarta Sarutului, cateva manastiri si Delta Dunarii - privelistea e departe de a te atrage in vreun fel, asa cum se intampla la cele ale Ungariei sau Sloveniei, aflate in imediata apropiere. Intr-un spatiu de nici 100 mp (prin comparatie, Ungariei i-a fost rezervat unul de trei ori mai mare), 28 de tour-operatori si 4 companii hoteliere, pentru care nu a existat nici un criteriu de selectie din partea MTCT, stau inghesuiti la doar 10 birouri disponibile si impart cui se nimereste prin zona aceleasi brosurele: Transilvania cu eternul mit Dracula, manastirile din Moldova, turismul rural, Litoralul romanesc si mape cu Delta Dunarii. La standurile din jur se organizeaza evenimente, au loc spectacole, se apeleaza pana si la oferirea de sticle cu vin de colectie, pentru atragerea vizitatorilor. La noi se spera ca treaba o vor face niste panouri amarate, asemanatoare celor care pavoazau birourile de turism judetene, inainte de '89. Si niste paharele de tuica, plasate pe o tava, la intrare. Tour-operatorii nu sunt nici ei multumiti de situatia creata, dar, pentru ca multi dintre ei sunt prezenti pentru prima oara la un targ de o asemenea amploare, nici nu stiu inca exact pentru ce au venit la Excel Londra.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite