Ponta şi Băsescu se asigură împotriva unui nou „caz Diaconescu”. Strategiile de privatizare, discutate în CSAT
0Premierul Victor Ponta a explicat că a discutat cu preşedintele Traian Băsescu pentru a se pune de acord cu strategia pe care o vor aborda în CSAT pentru privatizarea CFR Marfă şi a Poştei Române. Principala grijă a celor doi a fost să evite un nou caz Oltchim şi au impus o taxă de două milioane de euro doar pentru participarea la licitaţie.
„Domnul Băsescu a spus: domne, sunt de acord, dar veniţi în CSAT cu o strategie de privatizare care să excludă posibilitatea ca la Oltchim să se facă cu strigare, să vină persoane fizice, să vină toţi nebunii care vor pe la televizor. În strategia, pe care o prezentăm marţi în CSAT şi apoi miercuri în Guvern, sunt prevăzute foarte clar la privatizarea CFR Marfă o serie de proceduri de precalificare, nu pot veni decât investitori cu o anumită cifră de afaceri, cu experienţă în domeniu şi cu capacitate financiară", a explicat premierul Victor Ponta.
„Garanţia este de două milioane, dacă vine cineva şi face circ cum am avut la Oltchim, pierde două milioane de euro. Am vorbit cu preşedintele despre faptul că la CFR Marfă, la Poşta Română, nu ne mai putem permite nebunia de atunci, de la Oltchim. Acel moment nu se mai repetă", a promis premierul premierul.
El a explicat că privatizarea CFR Marfă şi a Poştei Române este necesară, iar acest aspect a fost convenit şi cu reprezentanţii FMI. Ponta garantează însă că nu vom mai avea parte de scandalul care s-a iscat odată cu încercarea de privatizare a Oltchim.
„Am fost de acord cu privatizarea a 51% din acţiuni. Chiar dacă anul trecut se blocase acest proces în CSAT, săptămâna viitoare îl deblocăm. De ce cred că la CFR Marfă este nevoie? Pentru că este o societate pe pierdere, la care statul nu are bani să investească şi este nevoie de un investitor majoritar care să salveze CFR Marfă. (...) Ideea de a privatiza societăţi ale statului nu este o idee în sine, hai să privatizăm toate societăţile statului. Haideţi să privatizăm societăţile care sunt pe pierdere, care au un management prost şi nu au posibilităţi de investiţii. CFR Marfă e pe pierdere, nu are un management bun şi nu are pobilităţi de investitiţii, suntem de acord să o privatizăm. CE Oltenia are profit, are investiţii şi managament privat, nu o privatizăm doar de dragul privatizării, iar cei de la FMI au înţeles acest lucru", a precizat Ponta.
Premierul şi preşedintele doresc să evite cazul Oltchim. Atunci, Dan Diaconescu s-a prezentat la licitaţie şi a câştigat-o, dar ulterior s-a dovedit că nu avea banii necesari pentru a achiziţiona combinatul.