Ministrul pentru Diaspora, Cristian David, proiectează un „brand de naţie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cristian David, ministrul delegat pentru relaţia cu Diaspora, susţine că trebuie luată în calcul şi îmbunătăţirea imaginii românilor din străinătate, alături de cea a României, care a fost intens promovată până acum.

Obiectivul  ministrului delegat pentru relaţia cu românii de pretutindeni este lansarea până la începutul lunii aprilie a unei strategii naţionale privind relaţia cu românii din diaspora. El arată că prioritatea acum este să arătăm care sunt valorile românilor, că “este o imensă nedreptate cu care trebuie să ne luptăm să o îndreptăm”.

“Românii au calităţi, sunt în majoritatea lor covârşitoare bine integraţi şi apreciaţi în comunităţile în care trăiesc şi cred că se simte acum, mai mult decât oricând, şi nevoia de a prezenta într-o lumină favorabilă calităţile românilor, pentru că, din păcate, am înregistrat în ultimele perioade tot felul de campanii care nu i-au pus într-o lumină favorabilă pe români. Eu cred că aceste campanii s-au făcut pe nedrept în ceea ce îi priveşte pe români ca naţie”, subliniază ministrul Cristian David pentru Agerpress.

Strategia naţională privind relaţia cu românii de pretutindeni  urmăreşte cel puţin cinci puncte prin care se evidenţiază “atributele de personalitate pozitivă ale romanilor”.  Implementarea se va realiza prin colaborare interministerială, fiind implicate, pe lângă Ministerul de Externe, şi cel al Educaţiei, al Culturii, al Muncii, al Sănătăţii şi al Afacerilor Interne.

Prin această perspectivă, ministerul nou înfiinţat, al relaţiei cu românii de pretutindeni, încearcă să apere drepturile şi libertăţile românilor, să menţină identitatea culturală şi lingvistică, să faciliteze integrarea romanilor în comunităţile în care au ales să muncească, să le ofere susţinere prin simplificarea procedurilor consulare, dar şi să gestioneze problemele care ţin de distanţele dintre românii plecaţi şi familiile lor din ţară.

Cristian David crede că soluţia principală pentru problemele cu care se confruntă românii din afara graniţelor este o luptă de imagine prin care să se promoveze cazurile de integrare de succes. El accentuează că cei mai mulţi sunt românii acceptaţi şi preţuiţi de comunităţile unde s-au repatriat, iar promovarea intensă a unor fapte cutremurătoare este doar excepţia.

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite