Înşelată cu 7000 de lei de doi deţinuţi din Penitenciarul Ploieşti care s-au recomandat ca fiind directori ai unor unităţi bancare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O femeie din Bucureşti a fost înşelată cu aproape 7000 de lei de doi deţinuţi care s-au recomandat directori de bancă      FOTO Adevărul
O femeie din Bucureşti a fost înşelată cu aproape 7000 de lei de doi deţinuţi care s-au recomandat directori de bancă      FOTO Adevărul

O femeie în vârstă de 52 de ani a fost înşelată prin telefon cu aproape 7.000 de lei de doi deţinuţi din penitenciarul Ploieşti care s-au recomandat drept directori de bancă şi care, în schimbul banilor, se angajaseră să-i aprobe un credit de nevoi personale fără garanţii. Patru persoane au fost aduse la audieri la Secţia 6 Poliţie, dintre care una a fost reţinută pentru 24 de ore.

În urma percheziţiilor făcute la domiciliile apropiaţilor celor doi deţinuţi, au fost descoperite şi ridicate mai multe telefoane mobile şi documente folosite la comiterea escrocheriilor.

Percheziţii la Penitenciarul Ploieşti: doi deţinuţi s-au dat drept manageri de bancă 

Poliţiştii Secţiei 6 şi procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 au făcut, marţi, şase percheziţii la adrese din judeţele Prahova şi Ialomiţa, unde locuiesc apropiaţi ai celor doi deţinuţi şi în celulele acestora, din Penitenciarul Ploieşti.

Potrivit sursei citate, pe 7 mai victima a venit la sediul Secţiei 6 unde a povestit că, având nevoie urgentă de un credit bancar în valoare de 8.000 de lei, a apelat un număr de telefon pe care l-a descoperit într-un anunţ la mica publicitate.

„Manager de bancă“ din închisoare

Femeia le-a spus poliţiştilor că la numărul respectiv a răspuns un bărbat amabil, care s-a recomandat drept managerul băncii. După ce i-a cerut numele şi adresa pentru a verifica în baza de date dacă îndeplineşte condiţiile de creditare, acesta a anunţat-o că, pentru a obţine creditul, este necesară achitarea unui comision de 250 de lei, urmând ca documentele privind acordarea creditului să-i fie aduse la domiciliu de un curier.

Fără să bănuiască faptul că ar fi victima unei înşelăciuni, femeia s-a conformat „procedurii de obţinere a creditului“, achitând „comisionul“ în contul indicat de „directorul băncii“.

În aceeaşi zi, ea a fost convinsă, tot telefonic, de către acelaşi „manager“  să depună în acelaşi cont noi sume de bani, respectiv 690 de lei, 800 de lei şi 1.670 de lei.

A doua zi, femeia a fost contactată, din nou, de către „şeful băncii“, fiind convinsă să mai depună alte sume de bani, pentru a-i fi aduse la domiciliu documentele privind aprobarea creditului, suma solicitată, precum şi toate taxele achitate până la acel moment.

Şi fără bani şi fără credit!

O zi mai târziu, „directorul băncii“ i-ar fi solicitat victimei să cumpere şi trei vouchere de reîncărcare a unor cartele telefonice, în valoare de 10 euro fiecare, reprezentând taxa de drum pentru curier.

Conform instrucţiunilor, aceasta i-a comunicat aşa-zisului curier codurile de reîncărcare. Din acel moment, nici „directorul executiv“ şi nici „curierul“ nu au mai răspuns la telefon. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite