Autostrada de hârtie din Vest
0Site-ul oficial al CNANDR arată că toate tronsoanele ar fi trebuit începute de mult. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a deschis şantierul doar între Timişoara şi Arad.
Singurele tronsoane de autostradă din Vestul ţării pe care se lucrează sunt Arad-Timişoara şi centura Aradului, în regim de autostradă. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în 26 ianuarie 2009 şi să fie deja finalizate. În realitate, şantierul a fost deschis mult mai târziu, iar până acum s-au finalizat 30 la sută din cei 32 de kilometri.
Citiţi şi:
Ungurii ne mai dau o lecţie usturătoare de turism în timp ce noi ne zgârcim cu oferte meschine
Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş (CJT), Constantin Ostaficiuc, este pesimist. „Normal era să fie gata în acest an în noiembrie, dar în opinia mea va fi gata în primăvara anului viitor”, a spus Ostaficiuc. Situaţia este mult mai gravă pe celelalte porţiuni, unde lucrările nici nu au început, deşi termenul estimat era 2009.
Secţiunea „construcţie autostrăzi” de pe site-ul www.cnadnr.ro mai arată că pentru autostrada Nădlac-Arad termenul estimat pentru începerea lucrărilor era sfârşitul anului 2009. Suntem în 2011 şi abia acum se organizează licitaţia pentru constructor. „După finalizarea proiectării, desemnarea constructorului se face în termen de 112 zile! Constructorul şi consultantul pot fi desemnaţi în acelaşi timp (112 zile)”, arată site-ul oficial al Companiei Naţionale de Autostrăzi. Acest segment de autostradă are aproape 40 de kilometri, iar valoarea lucrărilor este estimată la 147 de milioane de euro. Dacă lucrările vor începe în acest an vor fi gata cel mai devreme în 2014, termenul de execuţie a lucrărilor fiind de trei ani.
Situaţia nu este mai bună nici pe Timişoara-Lugoj, unde proiectul este suspendat pentru revizuirea studiului de fezabilitate. „La începutul lunii martie se deschid plicurile cu oferte pentru constructor. Dacă nu vor fi contestaţii, sunt şanse să înceapă lucrările în acest an”, a spus Ostaficiuc. Întârzieri sunt şi pe porţiunea dintre Lugoj şi Deva, cea mai dificilă de construit, fiind prevăzut şi un tunel. Lucrarea de aici este în stadiul de autorizare.