Ploieşti: Administratorii nu au putut justifica datorii de peste 100.000 de lei
0Controalele vor continua atât săptămâna aceasta, cât şi în perioada următoare pentru a vedea dacă restanţele înregistrate de către asociaţii către furnizori au o bază reală.
Controalele efectuate până acum la asociaţiile de proprietari din Ploieşti de către reprezentanţii Primăriei au scos la iveală mai multe nereguli şi sute de mii de lei lipsă. La mai multe asociaţii au rezultat diferenţe din analiza restanţelor înregistrate de către proprietari către asociaţie şi restanţele datorate furnizorilor de către asociaţie.
“S-au constatat nereguli privind calculul eronat al întreţinerii şi al penalităţilor, neutilizarea tuturor registrelor prevăzute de lege, neîncheierea vreunei forme de angajare între administrator şi îngrijitor, neîntocmirea unui buget de venituri şi cheltuieli. De asemenea, există o serie de asociaţii ai căror administratori nu au putut justifica anumite sume”, ne-a declarat Daniela Chiva, şeful Serviciului Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei. Din totalul celor 12 asociaţii câte au fost verificate până în prezent, în cazul a şase dintre acestea au fost aplicate sanţiuni în valoare de 3.000 de lei pentru fiecare.
Unii administratori nu au putut justifica în niciun fel unele sume de bani aflate în registrele contabile. Este cazul a şase dintre aceştia care, în total, ajung la 111.518 lei, bani pentru care nu au facturi doveditoare.
Administratorii acuză interese de altă natură
“Cea mai mare sumă care nu a putut fi justificată în niciun fel, şi anume 62.897 lei, a fost descoperită la doamna Cecilia Milu care este administratorul blocului Polux de pe Strada Intrarea Castor. Tot aici există şi cele mai multe datorii către furnizori, către Apa Nova având restanţe de 8.000 lei, iar către Dalkia de 5.800 lei”, a mai precizat Daniela Chiva.
În legătură cu cele constatate de către reprezentanţii Primăriei, Cecilia Milu care are în administrare blocurile G13 scările A şi B, G14 A, B, C, D, G 15 A, B şi G 16 A, B a precizat: “Se va face o expertiză contabilă care va dovedi dacă eu am furat sau nu. Aici sunt alte interese la mijloc”.
În urma verificărilor, s-a mai constatat că există administratori care nu întocmesc niciun act pentru salariul femeii de serviciu, ba mai mult nici nu ştiu care este numele acesteia.
Şi săptămâna aceasta se vor analiza documentele financiar-contabile ale asociaţiilor de proprietari, pentru a se verifica dacă restanţele către furnizori sunt justificate. Vor urma blocul 175, Aleea Zamora, Blocul 55 C, Aleea Profesorilor, Blocul G8, Intrarea Castor, Blocul 3 Sud, strada Mihai Eminescu, Blocul 3 H2 strada Curcubeului, Blocul 138 FG, strada Făcliei şi Blocul PT 8 din Malu Roşu.