Oradea: Pistă nouă la Aeroportul Oradea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierii județeni au aprobat azi alocarea a 15.000 de lei, co-finanțare pentru o pistă nouă la Aeroportul Oradea.

Aeroportul Oradea va avea o pistă nouă. Banii pentru finanțarea construcției noii piste vor veni, în parte, de la Comisia Europeană. Este vorba de 67% din cele 37 de milioane de euro necesare realizării unei pistei care să îndeplinească toate standardele cerute de un aeroport internațional. Astfel, peste aproximativ doi ani, la Oradea vor putea ateriza avioane de tip Boeing și Airbus. Pista va avea 2400 de metri lungime și 45 de metri lățime. “Este cea mai importantă investiției de care are nevoie aeroportul în acest moment. Dacă nu avem pistă degeaba facem celelalte. Și este foarte important faptul că realizarea pistei este singura lucrare care poate fi finanțată din bani europeni”, a declarat în această dimineață comandantul Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc.

Proiect depus

Potrivit acestuia, lucrarea va fi finanțată prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS - Transport).  “Modalitatea de implementare va folosi cu preponderență principiul " primul proiect venit (pregătit), primul servit". Pentru a putea beneficia de acest principiu, până la lansarea oficiala a proiectelor concurs R.A. Aeroportul Oradea a depus la data de 11 mai 2009, sediul Ministerul Transportului si Infrastructurii două exemplare ale documentației aferente cererii de finanțare”, precizează comandantul Aeroportului. Valoarea totală a proiectului "Extindere și modernizare suprafețe aeroportuare la Aeroportul Oradea" este 37 de milioane de euro, din care 70% este contribuția Comisiei Europene și restul contribuția bugetului de stat și local. Lucrările ar trebuie să dureze 36 de luni de la semnarea proiectului. “Ar putea dura și mai puțin, în funcție de licitație”, spune comandantul Aeroportului.

Pistă veche de 30 de ani

Actuala pistă este veche de 30 de ani, are 1800 m lungime şi 30 m lăţime iar după o a treia expertiză, verdictul este acelaşi -  impracticabilă pentru avioanele mari.  Din 18 tipuri de avioane,  care ar putea aduce un număr semnificativ de turişti, 12 au accesul strict interzis. „Am avut şi curse Airbus 320, cu turişti din Germania pentru Băile Felix. Le-am primit pe riscul nostru” declară Gheorghe Pasc , comandantul A.O. „Cursele Low Cost sunt operate cu cu avioane mari. Ele nu vin la noi. Ne cer pistă şi condiţii de trafic”, a constatat directorul general A. O. Blue Air, Wizzair, Ryanair, sunt câteva dintre companiile care ocolesc Oradea. După realizarea pistei reprezentanții aeroportului au gânduri mari. Vor un aeroport modern, cu o arhitectură futuristă, modern. „Vrem ceva specific, să scoatem din anonimat aeroportul din Oradea. Am putea organiza un concurs de soluţii. Căutăm şi o denumire, eventual a unei personalităţi a teritoriului. Aeroportul Emanuel Gojdu Oradea,  sau ceva de genul acesta. Am putea consulta cetăţenii”, conchide Pasc. 

Fără zboruri internaționale

Aeroportul Oradea (AO) nu are nicio cursă internațională directă, singurele zboruri regulate fără escale fiind cele cu destinația București. În prezent AO colaborează cu două companii aeriene, Tarom și Carpatair. De la Oradea se poate decola înspre câteva orașe din Germania și Italia, dar niciuna dintre cursele oferite nu este directă. Potrivit listei de zboruri afișate pe site-ul AO, de la Oradea se poate călători spre următoarele destinații, cu oprire la Timișoara: Ancona, Atena, Bologna, Florența, Napoli, Milano, Roma, Torino, Veneția, Verona, Dusseldorf, Munchen, Stuttgart și Paris.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite