Maşini distruse aduse din străinătate, înmatriculate prin şpagă de un fotbalist. Cum funcţiona mafia de la RAR Iaşi
0Un jucător de minifotbal este arestat la domiciliu fiind considerat intermediarul a zeci de fapte de corupţie ce ar fi avut loc la reprezentanţa din Iaşi a Registrului Auto Român (RAR).
Corneliu Ionel Matcabojă este acuzat că oferea mită unor
ingineri al instituţiei, în numele celor care voiau să obţină o programare mai
rapidă pentru o revizie. De asemenea, bărbatul i-ar fi ajutat şi pe cei care voiau să primească certificate pentru maşini
ce nu erau în regulă din punct de vedere tehnic, în special cele aduse din
străinătate.
În referatul prin care procurorii ieşeni au cerut arestarea lui Matcabojă se
menţionează că acesta se prezenta zilnic la sediul RAR din Iaşi, erijându-se ca
un angajat al unităţii. Mai ales anul trecut, când pe fondul înmatriculărilor
maşini lor din străinătate RAR a fost suprasolicitat, Matcabojă mergea în
instituţie şi sâmbătă. Pentru intervenţiile sale, ieşeanul cerea între 150-200
de euro, spun anchetatorii, în funcţie de categoria maşinii, anul de producţie
sau ţara de provenienţă.
„În scopul exercitării efective a influenţei
traficate, numitul Matcabojă Ionel Corneliu este sprijinit de angajaţi ai
R.A.R.- Reprezentanţa Iaşi care divulgă fără drept informaţii care nu sunt
destinate publicităţii, constând în anumite zile şi intervale orare în care
orice persoană interesată poate apela serviciul Call Center Programări-R.A.R.
Bucureşti pentru a efectua programări în scopul verificării tehnice ale
autoturismelor, informaţii de care funcţionarii iau cunoştinţă prin prisma
locului de muncă în care îşi desfăşoară activitatea şi cu privire la care au
obligaţia de a nu le dezvălui”, au precizat anchetatorii ieşeni.
În acelaşi
dosar cu Matcabojă sunt anchetaţi şi mai mulţi angajaţi ai instituţiei.
Procurorii consideră că faptele de corupţie erau negociate, uneori, chiar în
birourile inginerilor de la RAR. „Inculpatul Matcabojă Ionel Corneliu ţine o
evidenţă a cumpărătorilor de influenţă, a datelor autoturismelor - marcă,
model, serie de şasiu - a datelor programărilor efectuate personal ori prin
intermediari, a zilelor şi a orelor la care autovehiculele trebuie prezentate
la inginerii din cadrul R.A.R. Iaşi, cu care are o strânsă colaborare şi
relaţii extraprofesionale”, se mai arată în documentul citat.
Citeşte şi:
Cum ne dăm seama că maşinile au kilometrajul modificat. Samsar: „Românilor le place să fie minţiţi? Îi minţim!“