Autostrada Lugoj - Deva şi şoselele din Hunedoara: cât au lucrat constructorii până în prezent şi de ce au fost întârzieri

Autostrada Lugoj - Deva şi şoselele din Hunedoara: cât au lucrat constructorii până în prezent şi de ce au fost întârzieri

Lucrări pe Lotul IV din autostrada Lugoj - Deva. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din judeţul Hunedoara au demarat în 2013, însă lucrările nu au fost finalizate până în prezent. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a făcut public un raport privind stadiul lucrărilor pe şantierele autostrăzii şi a drumurilor naţionale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Marile proiecte de infrastructură rutieră derulate în judeţul Hunedoara au fost afectate de întârzieri, iar termenele de finalizare au fost prelungite de-a lungul timpului, potrivit unui raport publicat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Compania a făcut public stadiul lucrărilor pe şantierele autostrăzilor şi a drumurilor naţionale din ţară, după primele şase luni ale anului 2016, iar documentul prezintă următoarea situaţie în judeţul Hunedoara:

Lotul II, 41 la sută
Autostrada Lugoj – Deva, Lot II. Valoarea proiectului întocmit de Vigiconsult SA este de 563 de milioane de lei, fără TVA. Constructorii sunt Asocierea Salini impregilo S.P.A. şi SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori) SA. Proiectul tronsonului de 28,6 kilometri a demarat în 27 noiembrie 2013 şi a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 41 la sută. Proiectul este fazat, deci va fi prelungită finanţarea sa prin Programul Operaţional Sectorial. Problemele semnalate în cursul lucărilor au fost, potrivit CNADNR: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D - suprafeţe suplimentare, finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunii E1, lipsa Autorizaţiei de construcţie Secţiunea E1 şi  lipsa Acordului de Mediu revizuit. Ep secţiunea E2 este în curs procedura de achiziţie publică aferentă tunelurilor.

Peste 51 la sută, Lotul III
Autostrada Lugoj - Deva, Lot III. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Proiectul a demarat în 27 noiembrie 2013 şi a avut termen de finalizare 27 mai 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 51.48 la sută. Proiectul este fazat, prin Programul Operaţional Sectorial. Problemele menţionate de CNADNR în proiect sunt: lipsa Autorizaţiei de Construcţie pentru Secţiunile A,B,C,D - suprafeţe suplimentare, lipsa Acordului de Mediu revizuit şi necesitatea unor măsuri suplimentare impuse prin revizuirea Acordului de Mediu, adiţionarea la contract a ecoductului de la km 57+700. De asemenea, parcarea de la km 59+700 nu a fost inclusă în Acordul de Mediu revizuit.

Lotul Ilia - Şoimuş
Autostrada Lugoj - Deva, Lot IV. Valoarea proiectului este de 420 de milioane de lei, fără TVA. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Stadiul fizic al lucrărilor este de 47.12 la sută, proiectul fiind demarat în 27 noiembrie 2013 şi având termen de finalizare 27 mai 2016. Şi acest proiect a fost fazat. Între problemele semnalate în raportul CNADNR sunt: lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente Secţiunilor A şi B; probleme de relocare a liniilor de înaltă tensiune de pe lotul 4 care au blocat lucrările la viaductul Branişca; lipsa Acordului de Mediu revizuit; afectarea stabilităţii versantului Carierei Carpat Agregate; afectarea stabilităţii stâlpului nr. 37 al Transelectrica din cauza excavaţiilor la baza versantului din zona Brănişca; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru lucrările din culoarul expropriat aferente secţiunilor C+D km 88+016 - km 99+500; finalizarea procedurii de expropriere pentru suprafeţele suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 - km 99+500; lipsa Autorizaţiei de construcţie pentru exproprierile suplimentare aferente secţiunilor C+D km 88+016 - km 99+500.

Defileul Jiului este închis cinci zile pe săptămână traficului rutier, pentru a grăbi lucrările de modernizare. Contract privind reabilitarea DN 66, Bumbeşti Jiu - Petroşani, km 93+500 – km 126+000, în lungime de 32 de kilometri datează din iunie 2012. Valoarea proiectului a fost de 185 de milioane de lei, fără TVA, fiind finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Lucrările sunt executate de Asocierea Copisa Constructora Pirenaica S.A, Chiruli Andrea Impresa Individuale, Coremi Inter S.A. Au demarat în 15 octombrie 2012, iar termenul de finalizare stabilit este 15 noiembrie 2016, stadiul fizic al proiectului fiind de 76 la sută. Au fost necesare revizuirea acordului de mediu din zona Mănăstirii Lainici; Modificarea Hotărârii de Guvern nr. 937/2013 privind declanşarea procedurilor de expropriere a unor imobile proprietate privată, scoaterea definitivă fără compensare echivalentă a terenurilor din fondul forestier naţional proprietate privată, precum şi revizuirea acordului de Mediu.

Drumul Naţional Deva – Brad, cu îîntârzieri
Contract  de Reabilitare a Drumului Naţional 76 Şoimuş – Brad datează din 1 noiembrie 2013. Valoarea Proiectului a fost de 130.38 de milioane de lei, fără TVA, finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Drumul Naţional are o lungime de 29.10 kilometri. Proiectul a fost executat de Asocierea Selina şi Doprastav şi are termen de finalizare luna noiembrie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor este de 56.72 la sută. Proiectantul nu a transmis detaliile privind realizarea podeţelor şi parapeţilor pentru acest sector.

Drumul Brad - Ioneşti aproape de finalizare
Din 2012 afost contractată reabilitare DN 76 Brad – Ioneşti, în lungime de 20 de kilometri. Poriectul are o valoare de 80.59 de milioane de lei, fără TVA şi este realizat de PORR BAU GmbH. Startul proiectului a fost în 15 noiembrie 2013, iar finalizarea contractului de execuţie a fost programată pentru Iunie 2016. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 90 la sută, potrivit raportului CNADNR.


Vă recomandăm şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, filmată din avion. Cât au lucrat constructorii în doi ani pe şantierul de 70 de kilometri

Lucrările pe cele trei loturi aflate în construcţie din viitoarea Autostradă Lugoj - Deva aveau ca termen de finalizare luna mai a acestui an, însă până în prezent stadiul de execuţie al proiectului este de aproximativ 50 la sută. Filmările aeriene realizate recent pe cele trei tronsoane arată cât au lucrat constructorii în ultimii doi ani.

CNADNR vrea să compenseze defrişările de pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva, cu 50 de hectare de pădure

Suprafeţe întinse de pădure din judeţele Hunedoara şi Timiş au fost retezate pentru a face loc terasamentului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflată în construcţie. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România solicită administraţiilor locale şi judeţene terenuri pe care se angajează să le împădurească.

Autostrada Lugoj - Deva: când vor fi reluate lucrările întrerupte pe Lotul patru din cauza lipsei avizelor

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat că până în luna iulie, cel mai probabil, constructorii vor obţine autorizaţiile necesare continuării lucrările pe lotul patru al autostrăzii Lugoj – Deva, oprite pe două dintre cele patru secţiuni. Mai puţin de jumătate din proiectul construcţiei celor trei loturi din autostradă a fost executat.

citeste totul despre: