Trenul Galaţi-Braşov înaintează prin nămeţi cât locomotiva, cu două pluguri în faţă
0Garnitura a plecat în urmă cu 26 de ore şi a ajuns abia în dreptul comunei buzoiene Cilibia, cu ajutorul unui plug şi a unei freze, care-i croiesc drum prin zăpada înaltă de trei-patru metri. Călătorii, rămaşi fără apă şi alimente, trec prin clipe dramatice.
Ştefan Costin, directorul Sucursalei de Transport Feroviar de Călători a caracterizat situaţia circulaţiei trenurilor cu plecare din Gara Galaţi drept „critică".
Ultimul tren plecat din Gara Galaţi, pe relaţia Brăila-Făurei-Buzău, a fost InterRegio 1732, spre Braşov.
Acesta a pornit în cursă în urmă cu 26 de ore, iar călătorii, care încă nu au ajuns la destinaţie, trăiesc şi la această oră o adevărată aventură.
„Aşa cum v-am informat ieri, trenul a fot reţinut în Gara Brăila (peste opt ore n.red.) până când a venit un plug pentru zăpadă cu care garnitura şi-a reluat cursa avându-l ca antemergător. A reuşit să ajungă cu greu până la Făurei unde zăpada depăşeşte înălţimea locomotivei şi acolo a rămas în aşteptarea unei freze.
Acum înaintează din nou, însă doar cu 5 kilometri pe oră, având în faţa locomotivei plugul şi freza cu elicea rotativă. A ajuns între localităţile buzoiene Roseti şi Cilibia", ne-a declarat Ştefan Costin.
Iaşiul, sub asediul mormanelor de zăpadă FOTOGALERIE
Acesta ne-a mai informat că şi un alt tren, plecat de la Constanţa, înaintează cu greu către Galaţi, o rută ocolitoare.
Directorul CFR Călători a mai spus că se va încerca constituirea unei curse navetă între Galaţi-Făurei.
„Vom încerca să profităm de faptul că a trecut deja plugul pe respectivul segment de cale ferată şi sperăm ca aceasta a rămas practicabilă", a afirmat Costin.
Şi pe relaţia Galaţi-Mărăşeşti sunt anulate cele mai multe trenuri.
„Asigurăm transportul de călători la un sfert din capacitate. Asta e, nu ne putem pune cu vreamea", a mai spus directorul CFR Călători Galaţi