Tronsonul II al Ocolitoarei devine autostradă. Lucrările de dublare a benzilor de circulaţie vor dura un an şi jumătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe tronsonul II al Ocolitoarei se va circula în regim de autostradă. FOTOnewsbv.ro
Pe tronsonul II al Ocolitoarei se va circula în regim de autostradă. FOTOnewsbv.ro

Compania Naţională e Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a semnat  pe 4 iulie contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de dublare a acestui tronson de 4,92 km. Şi pentru finalizarea tronsonul I s-a încheiat licitaţia, dar nu s-a anunţat o dată pentru începerea lucrărilor.

Tronsonul II  de centură leagă DN 11, spre Hărman, de DN 13 spre Târgu Mureş, în zona Stupini, şi nu avea decât câte o bandă pe sens, iar după ce se vor executa aceste lucrări, vor fi câte două benzi pe sens, pe modelul tronsonului III, astfel că şi pe această bucată de şosea se va putea circula în regim de autostradă. 21 de companii s-au bătut pentru obţinerea contractului. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Viarom Construct SA este o societate românească de construcţii cu capital integral privat, parte a grupului francez EUROVIA, specializată în construcţii, infrastructură de transport şi construcţii edilitare, scrie newsbv.ro.

Şi pentru finalizarea tronsonul I s-a încheiat licitaţia. Cea mai bună ofertă a fost a unui consorţiu din Italia, iar investiţia se ridică la 88 de milioane de lei. Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tronsonul I.  Totul este acum oprit deoare firma austriacă Alpine, care efectua lucrarea a intrat în insolvenţă. Vara aceasta ar fi trebuit să se circule în zonă, dar lucrările au fost întârziate şi de faptul că banii au fost daţi cu ţârâita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Lucrările la Ocolitoarea Braşovului au început de ani buni, iar până acum doar tronsonul III a fost finalizat.

Pe aceeaşi temă:

Se repară podul pericol dintre Braşov şi Covasna

Camere video la intrările din judeţul Braşov

Braşovul va avea trei autrostrăzi în 2018

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite