Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Acum, Ministerul Transporturilor vrea să publice luna viitoare anunţul de intenţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate a autostrăzii Comarnic-Braşov, proeict abandonat de doi ani.

Citeşte aici cum va reuşi totuşi, ca Braşovul să aibă o miniautostradă

România are în prezent 370 km de autostradă, pe rutele Bucureşti-Cernavodă, Bucureşti-Piteşti şi Câmpia Turzii-Gilău. Totodată, anul trecut au fost deschise circulaţiei, fără însă a fi finalizate, tronsoanele Timişoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanţa (aproximativ 8 km) şi Medgidia-Constanţa (circa 25 km).

În prezent se află în execuţie alţi 434 km (4,09 miliarde euro), în curs de semnare a contractelor 25,6 km (134 milioane euro) şi în curs de licitare 111 km (1,1 miliarde euro).