Fenomen: Şantierele din Brăila bulversează transportul în comun
0Lucrările de pe Calea Călăraşilor, Dorobanţi, Griviţei, Calea Galaţi şi Piaţa Independenţei au dat peste cap activitatea urbei. Brăilenii nu mai ştiu unde sunt staţiile de autobuz şi sunt nevoiţi să facă slalom printre utilaje.
Zeci de utilaje, sute de muncitori de la "Tancrad", "Electrica", RA "Apa", "Distrigaz", pietoni, autovehicule, şanţuri şi conducte - iată imaginea de azi a celor mai importante artere din Brăila. Oraşul întreg a devenit un uriaş şantier. Datorită faptului că lucrările s-au suprapus, circulaţia pe bulevarde şi străzi ori a fost închisă, ori se desfăşoară anevoios, pe un singur sens. Iar acest lucru a creat haos în transportul în comun.
"Ar fi trebuit, mai întâi, terminate lucrările pe strada Griviţei, artera comercială a oraşului, apoi celelalte lucrări, una câte una, treptat. Suntem derutaţi, nici nu mai ştim unde sunt staţiile de maxi-taxi şi autobuz", ne-a declarat Grigore Leahu, de 59 de ani, pensionar.
Făcute să reziste 100 de ani
Numai contractual de finanţare pentru reabilitatea infrastructurii pe Calea Călăraşilor, semnat în ianuarie, este de 37,3 milioane de lei, termenul de finalizare fiind fixat în martie anul viitor. Lucrările se desfăşoară cu bani europeni, în cea mai mare parte, astfel că sunt făcute după standardele UE.
"Sunt înlocuite reţelele de electricitate, apă, gaz, canalizare, dar şi calea de rulare a tramvaielor. Totodată, vor fi amenajate locuri de parcare de o parte şi de alta a străzii, trotuare şi zone adiacente noi", a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Brăilei, Aurel Simionescu.
Lucrările la platorul din faţa Primăriei, care vor costa peste 5 milioane de lei, vor da o nouă faţă Centrului Administrativ. Vor fi fixate dale de granit cu spoturi luminoase, mobilier urban şi două fântâni cu jeturi de apă şi jocuri de lumini.
"Lucrările pe Calea Călăraşilor sunt făcute, am înţeles, să dureze cel puţin 100 de ani. Materialele sunt de cea mai bună calitate, la fel tehnologiile folosite", ne-a spus Ionuţ Sandu, angajat al firmei "Tancrad", care efectuează lucrările.
Cu siguranţă, lucrări de aşa anvergură nu a mai văzut Brăila de la al Doilea Război încoace. În doi ani, oraşul va arăta ca o metropolă din Vest, cel puţin în ceea ce priveşte infrastructura.
In loc de tramvai, autobuz
Lucrările pe Dorobanţi, Călăraşilor şi Calea Galaţi au dus, inevitabil, la înlocuirea tramvaielor cu autobuze, pentru că sunt schimbate şinele din fier. De multe ori, călătorii confundă autobuzele şi riscă să fie amendaţi. Staţiile de tramvai şi maxi-taxi s-au desfiinţat în mare parte.
Linia de autobuz 5 a fost deviată, din pricina lucrărilor pe Griviţei. Pe Călăraşi, se circulă doar pe jumătate din carosabil, iar trotuarele sunt excavate. Chiar şi simpla traversare a străzii a devenit un calvar.
Proiecte de 96 de milioane de lei
Numai în 2011, Primăria a lansat opt proiecte din bani europeni şi bani publici. În tot oraşul, se fac lucrări în cadrul a 15 proiecte de reabilitare, urmând a fi finalizate în 2013. Proiectele vizează reabilitatea infrastructurii urbane, a infrastructurii sociale şi a monumentelor. Valoarea tuturor proiectelor demarcate în 2011 este de 96 milioane de lei.
Cele mai mari probleme sunt legate de reabilitatea străzilor (Griviţei, Calea Călăraşilor, B-dul Dorobanţi, Calea Galaţi) şi a Pieţei Independenţei.
Citeşte amănunte în ediţia locală de Galaţi-Brăila a cotidianului "Adevărul" de astăzi. Ziarul se găseşte la toate chioşcurile de difuzare a presei din oraş, împreună cu ediţia naţională a Adevărul (48+16 pagini), la preţul unic de 1,9 lei.