Vânzările imobiliare din Arad dezgheaţă piaţa pe YouTube şi pe reţelele de socializare
0Promovarea pe internet a firmelor de imobiliare din Arad a făcut din 2010 un an prosper în ceea ce privesc vânzările. Deşi conturile pe youtube au vechime de câţiva ani, reţelele de socializare au devenit mană cerească pentru antreprenorii arădeni.
Hi5-ul câştigă teren pe piaţa imobiliară din Arad. Cu mii de prieteni la activ din toate păturile sociale, firmele de imobiliare din Arad au învăţat că socializarea este mama comerţului. Dovada: anul în curs a bătut la scor tranzacţiile din 2009. Pentru a-şi atrage câţi mai mulţi clienţi, conturile de Hi5 ale imobiliariştilor arădeni mustesc de informaţii şi poze, toate într-o notă care pare să atragă un public tot mai mare.
Marius Selejean, directorul Prosper Imobiliar Arad este un vechi utilizator al promovării pe internet. „E o variantă foarte bună de promovare, mai ales că nu costă nimic. Pe YouTube suntem activi de mai bine de patru ani, iar în acest an am apelat şi la reţeaua de socializare Hi5”, a spus Selejean.
Cele două metode la care directorul Prosper Imobiliar Arad a apelat, promovează diferit societatea pe care o conduce. „Pe youtube ne-am axat mai mult pe hale şi blocuri noi, în vreme ce Hi5-ul este mai dezvoltat, având mai multe secţiuni. Am încercat să aducem un plus, prin postarea de poze nu doar a imobilielor puse în vânzare, cât şi a evenimentelor unde participăm, târguri, conferinţe. Încercăm să combinăm divertismentul cu vânzăriile şi ofertele noastre”, a spus Marius Selejean.
Mai mult de atât, contul de Hi5 găzduieşte şi secţiuni angajaţii surprinşi într-un cadru familial. Cât priveşte anul în curs, o bună parte din agenţiile imobiliare au reuşit să ducă societăţile pe un profit mai mare faţă de 2009. „Faţă de anul trecut, 2010 a fost un an mult mai bun în pofida crizei. În 2009 am muncit, iar în 2010 am cules roadele”, mai spune Selejean.
Mass-media duce profit imobiliariştilor
Agenţii imobiliari arădeni pun o bună parte din vânzările din acest an în cârca mass-mediei arădene, care din câte se pare dă tonul pe piaţa imobiliară. „Mass-media ne-a ajutat foarte mult la creşterea vânzărilor, deoarece ea dă tonul. De aceea noi încercăm să tragem jos preţurile cu până la 25% din preţul afişat în anunţurile din ziare”, a spus Cristian Crăciun, agent imobiliar.
Astfel, imobiliariştii scad preţul faţă de oferta din anunţurile de publicitate. „Încercăm să oferim un preţ cât mai aproape de calitatea imobilului scos la vânzare. De exemplu, un apartament decomandat de peste o sută de metri pătraţi cu două băi, două camere şi două balcoane, neamenajat care în cartierul Micălaca este scos la vânzare la preţul de 40.000 de euro. Aceaşi situaţie o găsim şi pe centrul Aradului, dar la un preţ mai mic, 32.000 de euro”, spune Selejean.
Deși vânzările au crescut arădenii au ajuns la fundul sacului, motiv pentru care imobiliariștii au recurs la banii strănilor care cumpără teren și imobile în Arad. „Românii nu mai au bani, astfel că în 2010 tranzacţiile s-au făcut cu străinii. Aici vorbim strict de hale de depozitare, până la birouri şi apartamente de lux”, a spus Cristian Crăciun.