Moartea unui bolnav în maşina care-l ducea la dializă. De ce au stabilit judecătorii că ambii şoferi implicaţi în accident au fost vinovaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autoturismul care transporta bolnavii a ajuns în şanţul de la marginea şoselei
Autoturismul care transporta bolnavii a ajuns în şanţul de la marginea şoselei

Un accident rutier cu o victimă decedată, produs pe raza oraşului Teiuş în urmă cu doi ani şi jumătate, a ajuns la prima decizie în justiţie. Două persoane, şoferi pe autovehiculele implicate în accident, au fost condamnate la închisoare cu suspendare condiţionată.

Judecătoria Aiud a considerat că cei doi şoferi au culpă comună în derularea evenimentului rutier tragic. S-a întâmplat în dimineaţa zilei de 23 iulie 2016, la intersecţia DN14B cu DN1, în Teiuş. Şoferului unui autoturism (C. Eugen, din Noşlac) transporta patru persoane pentru dializă la Alba Iulia. În momentul în care a ajuns la intersecţia cu DN 1, şoferul s-a oprit pentru a se asigura apoi a pătruns cu autoturismul pe DN 1, fără a respecta semnificaţia indicatorului «oprire», amplasat pe DN 14, neacordând prioritate de trecere autoutilitarei marca Scania condusă de un şofer din judeţul Suceava (A. Petru).

”După pătrunderea pe partea carosabilă a DN 1, în viraj stânga spre Alba Iulia, inculpatul C: E. a frânat, derutat fiind de apropierea cu viteză excesivă de 81km/h a autoutilitarei condusă de  inculpatul A. P. (viteza maximă legală admisă fiind de 50 km /h), situaţie în care s-a produs impactul dintre cele două autovehicule pe DN 1, autoturismul Dacia fiind proiectat pe direcţia Alba Iulia – Teiuş, printr-o mişcare combinată de translaţie şi rotaţie, după care a rulat spre înapoi în şanţul din dreapta părţii carosabile acroşând cu partea dreaptă-spate gardul imobilului cu nr. 42. Autoutilitara condusă de a A. P., în urma manevrelor de frânare şi viraj spre dreapta, după impact, s-a oprit pe banda carosabilă destinată circulaţiei în sensul Alba Iulia – Teiuş şi pe acostamentul intersecţiei”, se precizează în hotărârea de la Judecătoria Aiud. Una dintre persoanele aflate în autoturism a decedat în aceeaşi zi, iar ceilalţi trei pasageri au suferit leziuni grave. Ulterior a mai decedat una dintre victime, însă, expertiza medicală a stabilit că decesul are legătură cu afecţiunile anterioare accidentului şi nu cu rănile suferite la momentul respectiv.

accident alba

”În privinţa culpei în producerea accidentului, în urma analizării declaraţiilor inculpaţilor, coroborate cu declaraţiile martorilor persoane vătămate cu declaraţiile martorului ocular F. O., precum şi cu imaginile surprinse de camerele de supraveghere din intersecţie şi cu raportul de expertiză tehnică auto, instanţa reţine că a existat o culpă comună. În acest sens, instanţa reţine că circulând pe DN 14 B dinspre Blaj spre Alba Iulia, inculpatul C. E. avea obligaţia de a opri la intersecţia cu DN 1 şi de a acorda prioritate de trecere tuturor vehiculelor care circulau pe drumul principal. De asemenea, instanţa reţine că inculpatul a A. P. a condus ansamblul rutier cu o viteză cu mult peste cea admisă pe sectorul respectiv de drum – 81 km/h (viteză ce rezultă în urma analizei diagramei autotractorului) în vreme ce viteza legală era de 50 km/h”, se precizează în hotărâre. 

La stabilirea gradului de culpă al fiecărui inculpat instanţa a luat în considerare concluziile raportului de expertiză tehnică auto întocmit de un expertul tehnic şi declaraţia expertului audiat de organul judiciar, potrivit cărora ambii şoferi sunt în culpă dar că neacordarea priorităţii de trecere de către inculpatul C. Eugen se află în relaţie de cauzalitate directă, depăşirea limitei legale de viteză de către inculpatul A. Petru fiind doar un factor favorizant, aflat în relaţie de cauzalitate indirectă. 

”Concluzionând sub acest aspect, instanţa apreciază că gradul de culpă aparţine într-un procent mai mare inculpatului C. E., fiind de 60%, iar inculpatul A. P., care, la rândul său ar fi putut evita producerea accidentului dacă ar fi circulat cu viteza legală, are o culpă de 40%”, se mai susţine în hotărâre. În aceste condiţii, şoferul din Noşlac a primit 2 ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere, în timp ce şoferul din Vatra Dornei a fost condamnat la 1 an şi 4 luni, tot sub supraveghere. Persoanele vătămate nu s-au constituit părţi civile, astfel încât instanţa nu a putut acorda despăgubiri acestora. Hotărârea Judecătoriei Aiud a fost contestată, decizia definitivă umrând a fi pronunţată la Curtea de Apel.

Citiţi şi:

 

Rămăşiţele pământeşti ale unui luptător anticomunist din Apuseni, reînhumate după aproape 69 de ani de la crima Securităţii

 

Cum au relatat spionii CIA inundaţiile catastrofale produse în România în anul 1970. Document desecretizat

 

Reţete false cu medicamente eliberate pe numele unor copii sau persoane cu handicap. Motivarea în dosarul unui medic care a prescris ilegal droguri

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite