Un singur truc necesar pentru un CV care să iasă în evidenţă în ochii angajatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un angajator petrece, în medie, şase secunde citind un CV
Un angajator petrece, în medie, şase secunde citind un CV

În opinia unui specialist din domeniu, majoritatea oamenilor care completează CV-uri fac o greşeală care îi aruncă în hăul prezentărilor banale, care nu vor fi niciodată citite până la capăt, pentru că omit esenţialul de la bun început.

Completarea unui CV care să iasă în evidenţă, pentru diverse motive, este o adevărată provocare pentru cei care îşi caută locuri de muncă. De cele mai multe ori, pentru aceeaşi poziţie, aplică zeci, chiar sute de oameni, ceea ce micşorează şansele fiecărui aplicant în parte. 

Potrivit unor studii, recruiterii sau oamenii de la resurse umane petrec, în medie, în jur de şase secunde verificând CV-ul, înainte de a lua decizia dacă aplicantul merită să fie chemat sau nu. 

Într-un post recent, publicat pe LinkedIn, specialistul Ruben Quintero spunea că cei mai mulţi îşi trec obiectivele şi aspiraţiile profesionale chiar la început. În realitate, aplicantul trebuie să găsească o metodă prin care să câştige încrederea sau să provoace curiozitatea recruiterului în doar şase secunde. 

„Am fost educaţi să credem că această tactică arată cât de motivaţi şi de ambiţioşi suntem. Este o greşeală. Cel care ia decizia asupra ta pierde timp preţios citind despre obiectivele tale şi, drept urmare, decide să treacă la următorul CV. Nimănui nu-i pasă de ţelurile tale. Nimănui”, spune Quintero. 

Din fericire, există o cale foarte uşoară de a corecta această greşeală. CV-ul ar trebui să înceapă, de fapt, cu un rezumat al calificărilor ce recomandă aplicantul pentru funcţia dorită. 

„Angajatorii caută omul potrivit, care se încadrează tuturor cerinţelor. Ei au o problemă şi vor răspunsul la o întrebare simplă: poţi să o rezolvi?”, explică specialistul. 

Aşadar, prin enumerarea abilităţilor şi rezumarea experienţei chiar la începutul CV-ului face alegerea uşoară pentru aceştia. „Practic, le răspunzi la întrebări şi îi asiguri că eşti omul pe care îl caută”, adaugă Quintero. 

„Dacă poziţia pentru care aplici necesită un anumit nivel de experienţă (cinci ani în vânzări), adună toţi anii petrecuţi în vânzări, de la toate locurile de muncă, şi trece-le cu puncte. Dacă este nevoie de diplomă, specifică de la bun început că deţii. Când crezi că o abilitate anume te poate ajuta la poziţia pentru care aplici, menţionează de la început”, sfătuieşte specialistul. 

Odată enunţate lucrurile importante care trebuie valorificate, CV-ul poate curge firesc, cu enumerarea tuturor experienţelor profesionale, a abilităţilor şi a pasiunilor. 

Ruben Quintero oferă şi un exemplu de cum ar trebui să arate prima pagină a unui Curriculum Vitae

Ioana Popescu

Adresă | Număr de telefon | Adresă de mail

Calificare profesională

  • Diplomă de licenţă
  • 7 ani de experienţă în domeniul vânzărilor
  • 3 ani de experienţă în afara domeniului vânzărilor
  • Fluentă în spaniolă 
  • 6 ani de experienţă în domeniul sănătăţii

Următoarele pe listă vor fi trecute experienţa relevantă de muncă, în ordine cronologică, începând cu cel mai recent loc de muncă. 

„Dacă vor să citească aplicaţia până la cap, pot face asta, dar, cel mai probabil, nu sunt interesaţi. Le-ai spus tot ce voiau să ştie încă de la prima pagină. Le-ai oferit ce căutau. Şi probabil că a durat mai puţin de şase secunde să citească”, conchide Quintero. 

Citeşte şi:

 

Eu de ce nu primesc răspuns?

 

Cum arată cele mai creative CV-uri din toată lumea

 

10 întrebări pe care trebuie să le pui în timpul unui interviu de angajare

 

Ticurile verbale care îţi afectează credibilitatea

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite