Venirea lui Baroukh fusese iniţial programată pe 3 noiembrie, dar, după tragedia din clubul Colectiv, francezul a solicitat amânarea vizitei sale, din respect pentru victime. La două săptămâni de la drama bucureşteană, şi Parisul a fost scena unei tragedii, Yoahm Baroukh (în vârstă de 39 de ani) decizând, în cele din urmă, să onoreze invitaţia de la Bucureşti, fiindcă, oricât ar suna de banal, viaţa merge înainte.

Descendentul unei familii din nordul Africii (bunicul lui Yoahm, cel de la care designerul parizian a furat tainele croitoriei, îi îmbrăca pe reprezentanţii înaltei societăţi din Maroc, Algeria şi Tunisia), Yoahm Baroukh ne-a acordat un interviu în exclusivitate înainte de plecarea sa spre Bucureşti. 

Domnule Baroukh, cât de des rostiţi cuvântul „Lords” şi cât de des „Fools”?
Să zicem de câte 30 de ori pe zi, în ultimii patru ani?

Când v-aţi început cariera, v-aţi gândit că aţi putea deveni un nume relevant în industria modei?
Chiar deloc! Sunt mulţumit de evoluţia brandului şi de felul în care s-a dezvoltat, dar sigur încă nu sunt Giorgio Armani!

De când aţi început, industria modei s-a schimbat în vreun fel?
Există în continuare nevoie de design frumos, calitate de top, servicii impecabile, preţuri cât mai bune şi expunere avantajoasă.

Ce aţi moştenit de la bunicul dumneavoastră?
Totul! Bunicul e modelul meu, el reprezintă pentru mine adevăratul croitor, cel ce respectă tradiţia. Toată lumea de azi pretinde că se inspiră din trecut, dar nu mulţi ştiu cum era odinioară. În goana după stil din societatea contemporană, se uită uşor de calitate şi de tradiţie. Ei bine, bunicul meu e exponentul acelei tradiţii. Ca să răspund întrebării, bunicul meu m-a învăţat cum să aleg cele mai bune haine şi să le asortez, cum să le cos, cu ce maşini, ce textile să folosesc şi, cel mai important, cum să le dau forma potrivită. Bunicul meu e totul pentru mine!

Ştiam că soţia dumneavoastră vă e „muză” în modă…
De fapt, soţia mea e mai mult decât atât, întrucât eu am fost crescut în mod traditional, iar ea este cea conectată la tendinţele momentului. Ca să fiu sincer, nu de puţine ori, ea este cea care să-mi spună ce să fac şi nu văd nimic rău în asta. O bună parte din colecţiile mele sunt validate de ea, aşadar, suntem parteneri nu doar în viaţă, ci şi în afaceri.

De ce v-aţi dorit propria marcă?
Întrucât familia mea se ocupa cu fabricarea costumelor, a fost logic să lucrez în domeniu. E drept că îmi doream mai mult decât să stau în fabrică alături de unchiul meu, simţeam nevoia unei colecţii care să mă reprezinte. Aveam experienţa vânzărilor, a distribuţiei, dar nu era de ajuns pentru mine, astfel încât crearea „Lords&Fools” a fost soluţia.

Cum i-aţi descrie ce faceţi cuiva care ştie foarte puţine despre modă?
Foarte simplu: fac tot ce depinde de mine pentru a-i îmbrăca pe oameni astfel încât  hainele să se potrivească personalităţii fiecăruia şi furnizez produse şi pentru omul de afaceri din zilele lucrătoare, şi pentru cel ce petrece o sâmbătă seara nebună.

Care sunt trăsăturile esenţiale ale produselor dumneavoastră, din perspectiva clienţilor?
O prezentare potrivită e fundamentală, din acest motiv, suntem foarte atenţi cu distribuitorii cu care lucrăm, unde e prezent brandul nostru – în ce magazine, oraş, regiune. Viaţa unui brand depinde de parteneri.

Ce diferenţă e între un stilist şi un designer?
Cred că e cam acelaşi lucru, cu menţiunea că stilistul e designerul unei colecţii de modă. Cred că designerii sunt mai des întâlniţi în industria mobile sau cea a auto, asta e părerea mea.

Pentru dumneavoastră, ce ar însemna frumuseţea?
Eleganţă, armonie, poezie.

Ce vă inspiră?
În principal, croitoria londoneză de la sfârşitul secolului XIX şi cea de la sfârşitul secolului XX. De asemenea, mă inspiră uniforma militară. Pe vremuri, erau concepute în săptămâni, chiar luni, oamenii nu se grăbeau.

Care e cel mai frumos lucru pe care l-aţi proiectat?
În fiecare sezon îmi place modelul curent, dar în această industrie ne plictisim repede de ceea ce realizăm.  Pentru mine, cele mai frumaose sunt cele din sezonul anterior, aşa cum sper că vor fi şi cele din sezonul iarnă 2016 pregătit pentru clienţii noştri.

Cine e bărbatul „Lords&Fools”?
Asta e simplu: bărbatul care are încredere şi e fericit cu viaţa pe care o duce. Bărbatul care ştie cine e şi încotro se îndreaptă. Iar genul acesta de bărbaţi se găsesc în toată lumea.

Care e cea mai elegantă persoană pe care o cunoaşteţi?
Îmi plac stilul şi atitudinea lui Johnny Depp, e şic, dandy, Rock! Cred că e un „Lords&Fools” perfect.       

Cine vă e cel mai apropiat prieten din industria modei?
A, destui cunoscuţi sau mai puţin cunoscuţi, dar aş zice foarfecele de croitorie şi tiparele mele.

Cărui concurent îi purtaţi cel mai mare respect?
Dolce & Gabbana, care au revenit la linia iniţială – mă bucur că au renunţat la extinderea D&G, care era prea orientată spre afacere şi nu îndeajuns spre stil.

Cu alte cuvinte, câtă atenţie acordaţi restului industriei de modă?
Sigur că nu ratez alte defilări, dar am propria mea personalitate şi propriul meu drum.

Dacă tânărul Yoahm l-ar întâlni pe cel de azi, ce-ar crede despre el?
Bună întrebare. Sper că ar fi fericit şi, totodată, sper că l-ar lua drept exemplu!

V-aţi dori uneori să aveţi o clientelă mai în vârstă?
Chiar deloc, clienţii noştri intră în magazine de la 13 ani, întrucât face costume pe măsură pentru cei tineri, până la 77 de ani. Cred că e suficient.

Care e cea mai bună parte a faptului că lucraţi în modă?
Târgurile sunt cele mai bune lucruri, pentru că atunci colecţiile sunt gata, întâlneşti clienţii şi le vezi reacţiile. Evident, şi petrecerile acelor evenimente sunt cool!

Ce ştiţi despre industria modei din România? Cunoaşteţi pe cineva de la noi?
Cu excepţia Adinei Buzatu (n. a. – Lords&Fools e distribuit în România de magazinele Trends by Adina Buzatu) şi a fiicei sale, Sara, nu am contacte în România, dar, credeţi-mă, cunosc ce e mai bun. Toate cele bune, madame, vă rog să rămâneţi şic.